بررسی بازار نسبت به دوره های گذشته نشان می دهد؛ کاهش مجدد شاخص اجاره بهای کشتی های کانتینری

 

شاخص اجاره بهای کشتی های کانتینری در روزهای پایانی ماه می نیز به کاهش خود ادامه داد. در حال حاضر شاخص اجاره بهای کشتی های کانتینری روی امتیاز 340 باقی مانده، در حالی که این شاخص در ماه گذشته میلادی عدد 355 را نشان می داد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، بررسی شاخص اجاره بهای کشتی های کانتینری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نیز افت شدیدی را نشان می دهد. این شاخص در سال 2019 در ماه می 402 امتیاز بود که هم اکنون به 355 امتیاز سقوط کرده که افت 62 امتیازی را نشان می دهد.

این افت در تمام واحدهای حمل کانتینری نسبت به ماه و همچنین سال گذشته نیز قابل مشاهده است. به عنوان مثال، شاخص اجاره کشتی های کانتینری در سال گذشته میلادی در واحد 1100 teu کانتینر 6423 دلار بود  که این مبلغ به 5620 دلار کاهش یافته و افت 803 دلاری را تنها در یک سال و برای مدت اجاره 6 ماهه نشان می دهد.

واحد 2500 teu کانتینر نیز شرایط مشابهی دارد. شاخص این واحد در مدت مشابه سال گذشته میلادی 9062 دلار بوده که اکنون به 7792 دلار سقوط کرده و افت 1270 دلاری را نشان می دهد. این شاخص حتی نسبت به ماه گذشته نیز افت محسوسی داشته و از 8740 دلار به 7792 دلار رسیده است.

در مدت اجاره 24 ماهه واحد 4250 teu کانتینر نیز مجددا این افت به وضوح دیده می شود. اگرچه این واحد نسبت به دیگر واحدها حداقل افت را داشته است. شاخص اجاره بها در مدت سال گذشته میلادی تنها 97 دلار کاهش داشته که چیزی بیش از یک درصد آن به شمار می رود. با این حال، مقایسه شاخص های امروز با یک ماه گذشته حکایت از افت 14 درصدی در این واحد دارد.

کارشناسان معتقدند که صنعت حمل ونقل کانتینری همچنان متاثر از پاندمیک بودن کرونا، بسیار سنگین شده و رشد آن در ماه های آینده خارج از تصور است. اقتصاد جهانی همچنان به حالت فلج خود ادامه می دهد و پویایی آن زمان زیادی خواهد برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.