با کنار زدن رقبای اروپایی در مدیترانه؛ مراکش بالاترین ظرفیت حمل ونقل کانتینری را به خود اختصاص می دهد

 

مراکش در پایان ماه ژوئن از بندر «تانگر مد» رونمایی کرد تا بیشترین حجم ظرفیت ترمینال کانتینری دریای مدیترانه را از آن خود کند. این کشور قصد دارد به هاب کانتینری منطقه دریای مدیترانه تبدیل شود و رقبای اروپایی خود را پشت سر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، این بندر در سال گذشته میلادی توانست رکورد جابجایی 52 میلیون تن کالا را به نام خود ثبت کند. حالا و با افتتاح دو ترمینال بزرگ کانتینری، قصد دارد ظرفیت جابجایی خود را به حداکثر برساند و با این طرح، جزو 20 بندر برتر جهان قرار بگیرد.

ترمینال های جدید کانتنیری، ظرفیت کنونی را سه برابر می کنند و می توانند رکورد جابجایی 3 میلیون teu کانتینر را به 9 میلیون teu کانتینر در سال برسانند.

با این رشد، بندر تانگر مد می تواند از بنادر بزرگ سعد در مصر و دوربان در آفریقای جنوبی پیشی بگیرد. این پروژه به سرمایه گذاری 1.3 میلیارد یورویی نیاز داشت. همچنین مسئولان این بندر قصد دارد 28 میلیون یورو دیگر را نیز برای توسعه و ساخت بندر مسافری و رو رو در نظر بگیرند.

راخید هواری، مدیرکل اداره بندری تانگر مد در خصوص طرح های توسعه ای این بندر گفت:« ما باید هر چه سریعتر ظرفیت بندری خود را افزایش می دادیم، و اگر این کار صورت نمی گرفت، رقبای اروپایی و آفریقایی ما از فرصت استفاده می کردند. البته تجارت کانتینری به حد اشباع خود نزدیک شده بود. سال گذشته حجم معاملات ما در مجموع چیزی حدود 3.4 میلیون  teu کانتینر بود که نسبت به گذشته، رشد 15 درصدی را نشان می داد.»

هواری در ادامه افزود: «با افزوده شدن ظرفیت بندری، حالا ما بیشترین ظرفیت جابجایی کالای کانتینری را در منطقه مدیترانه در اختیار داریم و از بنادر اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و یونانی جلوتر هستیم.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.