اتحادیه کارگزاران حمل و نقل بین‌المللی هشدار داد | اطلاع‌رسانی در مورد افزایش تعرفه‌های بندرگاهی

اتحادیه حمل و نقل

 

اتحادیه کارگزاران حمل و نقل بین‌المللی به نمایندگان بنادر هشدار داده است هرگونه افزایش تعرفه و کارمزدهای عملیات بندرگاهی را به موقع اطلاع دهند.

به گزارش سی‌نیوز به نقل از پایگاه خبری World Cargo، براساس توصیه این اتحادیه، هرگونه تغییر در تعرفه‌ها باید بطور شفاف خبررسانی شود، حتی اگر جزئیات آن پیش از این در رسانه‌های عمومی منتشر شده باشد.

براساس گزارش این اتحادیه، اخیراً موردی پیش آمده که باعث اختلاف جدی میان طرفین ماجرا شده است. در این مورد، یک نماینده عملیات بندرگاهی به کارفرمای خود (چارترکننده و  گیرنده یک کشتی بار الوار) به خاطر هزینه های انبارداری و عملیاتی  190 هزار دلار بدهکار بوده است. مطابق معمول صورتحساب این خدمات صادر شده و برای پرداخت به مدیریت امور مالی منتقل شده است.

مدتی طولانی می‌گذرد و صورتحساب تسویه نمی‌شود. اتحادیه نمایندگان حقوقی خود را برای حل اختلاف و پیگیری وصول مطالبات می‌فرستد. مدیریت اعلام می‌کند که این خدمات را براساس تعرفه‌های عملیات بندری که قبلاً از سوی نماینده ارسال شده بود حساب کرده است. به‌این ترتیب، معلوم می‌گردد که حوزه عملیات بندری بدون اطلاع‌رسانی دقیق تعرفه‌ها را افزایش داده است و فاکتور به همین دلیل پرداخت نشده است. در نهایت نماینده امور بندری پاسخ می‌دهد که تعرفه‌های جدید در وب سایت مربوطه منتشر شده است. این اختلاف در نهایت با کمیته داوری اتحادیه حل و فصل شده است.

اما هشدار اتحادیه کارگزارن حمل و نقل بین‌المللی ناظر بر این مسأله است که از تکرار چنین اختلاف‌هایی به دلیل عدم آگاهی و یا اطلاع‌رسانی نادرست جلوگیری شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.