آلفالاینر گزارش می دهد؛ ثبات کامل در بازار کانتینری در پایان سال میلادی

 

روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی در حالی سپری می شوند که اتفاق خاصی در حوزه کسب وکار فعالان صنعت حمل ونقل دریایی در بخش کانتینری رخ نداده و بازار باثبات گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در گزارش هفته پایانی سایت معتبر آلفالاینر جایگاه شرکت های بزرگ حمل ونقل کانتینری جهان در ماه های اخیر بدون تغییر همچنان ثابت ماند و حتی سهم حمل ونقل این شرکت ها نیز تغییر شدیدی نداشت.

ای. پی. ام. مرسک در تمام ماه های سال ۲۰۱۹ توانست صدرنشینی خود را حفظ کند و به آن تداوم بخشد. مرسک هم اکنون با اختصاص ۱۷.۸ درصد از کل  حمل ونقل کانتینری جهان با اختلاف قابل توجه نسبت به رتبه دوم، بدون تهدید در صدر جدول باقی مانده است.

شرکت های مدیترانه ای (MSC)، کاسکو، سی. ام. ای سی. جی. ام و هاپاگ لوید نیز بدون تغییر در جایگاه های دوم تا پنجم می توانند سال جاری میلادی را به پایان برسانند.

حتی در روزها و ماه های پایانی سال نیز تعداد کشتی های فعال در بخش کانتینری نیز رشد قابل ملاحظه ای نداشت. هم اکنون تعداد این کشتی ها ۶۱۵۴ فروند نشان می دهد که نسبت به اواسط سال میلادی، رشد اندکی داشته است.

اما در سال جاری میلادی تعداد کانتینرهای جهان حدود ۸۰۰ هزار  تی.ای.یو افزایش داشت. در حال حاضر ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کانتینر در اختیار شرکت های حمل ونقلی قرار دارد که این موضوع نیز یک رکورد در این صنعت به شمار می رود.

همچنین DWT نیز نسبت به ماه های قبل رشد داشته و به بیش از ۲۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز سال جاری میلادی را با رتبه چهاردهم به پایان خواهد رساند. این شرکت در ماه های ابتدایی توانست رده های بالاتری را هم تجربه کند. اما در ماه های  اخیر در رده چهاردهم باقی ماند.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.