به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم اصول تجارت و ترانزیت برگزار شد

 

اولین دوره آموزشی تخصصی آشنایی با مفاهیم اصول تجارت و ترانزیت، با حضور نمایندگان ترانزیتی بنادر و کارشناسانی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه آهن، سازمان هواپیمایی و معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به میزبانی معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این دوره آموزشی با هدف شناسایی و توانمندسازی کارکنان با انگیزه و دست‌اندرکار امور ترانزیتی بنادر و پرورش و کادرسازی متخصص عرصه ترانزیت بنادر برگزار و  مقرر شد دوره های تکمیلی و پیشرفته این موضوع در سال آینده نیز پیگیری شود.

گفتنی است، ترانزیت و حمل و نقل به واسطه نقش زیربنایی در تجارت، از اجزای مهم اقتصاد جهانی به شمار می رود و سهم قابل توجهی از درآمد کشورها بالاخص کشورهای توسعه یافته از محل حمل و نقل حاصل می گردد. ایران نیز با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپولوتیک خود از زمان های دور، معبر امنی برای تجارت به شمار رفته است و در حال حاضر ایران به صورت بالقوه یکی از مهم ترین و با صرفه ترین کشورها در مسیر کریدورهای شمال – جنوب و شمال – غرب است. بهره مندی از این مزیت و حرکت در جهت توسعه پایدار، بی شک نیازمند برنامه ریزی، سرمایه گذاری، توسعه زیرساخت ها و توانمندسازی کارکنان خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.