عملیات کانتینری در پیشرفته ترین بندر ایران به مرز ۲,۲ میلیون TEU رسید/ رشد ۵۱ درصدی ترانشیپ در بندر شهید رجایی

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۲,۲ میلیون TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع سازمان بنادر و دریانوردی، الله مراد عفیفی پور با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه  کانتینری در پیشرفته ترین و بزرگ ترین بندر کانتینری ایران، افزود: از آغاز سال ۹۶ تا ابتدای بهمن ماه جاری، در مجموع دو میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۲۱ TEU کانتینر در پایانه های شماره یک و دو بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه به مدت مشابه سال قبل ، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد:  طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۳۴۲ هزار و ۱۶۲ TEU کانتینر مربوط به محموله های صادراتی، در بندر شهید رجایی بارگیری و ۵۹۲ هزار و ۵۷۵ TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی، نیز تخلیه شده است.

عفیفی پور تعداد محموله های کانتینری ترانشیپ شده به بنادر کوچکتر جنوب کشور و منطقه خلیج فارس از طریق بندر شهید رجایی( به عنوان بندر کانونی منطقه) را نیز ۲۱۶ هزار و ۵۵۸ TEUکانتینر اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه محموله های کانیتنری، در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش ۱۸ درصدی جابجایی کانتینرهای ترانزیتی خبر دادو افزود: طی ۱۰ ماهه امسال، ۳۷۹ هزار و ۱۵۵ TEU کانتینر ترانزیتی وارد بندر شهید رجایی شد. جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری تخلیه و بارگیری شده در سطح کل بنادر کشور در این بندر انجام می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.