وزیر راه و شهرسازی: ایران سهم خود را از حمل و نقل دریایی جهان پس می گیرد/ اولویت‌ اپراتورها ارتقای نرخ بهره‌وری و بازاریابی بین‌المللی است

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز بخش اول توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی به بهره برداری رسید که این پروژه برای کشور اهمیت بسزایی دارد لذا مابقی عملیات فاز ۳ به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عباس آخوندی در حاشیه بهره برداری از ۱۹ پروژه بندری استان هرمزگان افزود: امروز روز خجسته‌ای برای صنعت بندر و دریانوردی است و امیدواریم این پروژه‌ها هدیه‌ای بزرگ برای ملت ایران باشد.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

وی گفت: امیدواریم همزمان از بخش اول توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی بهره‌برداری کنیم .مناقصه توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی در مرحله نهایی قرار دارد که در آن ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می‌گیرد. منابع مورد نیاز برای توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین می شود.

وی به ترمینال ۲ بندر شهید رجایی اشاره و خاطرنشان کرد: تا پیش از این ترمینال ۲ احداث شده بود، اما از نظر تجهیزات کمبودهایی داشت لذا با نصب ۲۰ دستگاه جرثقیل ظرفیت بهره‌برداری آن ۱.۵ برابر شد.

۱۰۴میلیون قرارداد منعقد شده است

وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از توافقات برجام ۱۰۴ میلیون یورو قرارداد منعقد شد تا ۱۲ فقره جرثقیل جدید بندری(از کشور آلمان و بعد از برجام) وارد بندر شهید رجایی شود که ۲ فقره آن در حال حاضر نصب شده و ۲ فقره دیگر آن در حال نصب است.

بخش خصوصی با شرکای بین المللی همکاری خواهد کرد

آخوندی با تأکید بر اینکه امیدواریم نرخ بهره‌وری در بندر شهید رجایی به‌عنوان بندر کانتینری ایران افزایش پیدا کند، گفت: موفق شدیم ترمینال‌های شماره یک و دو بندر شهید رجایی را جهت بهره‌وری به مدت ۵ سال در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.از هر دو شرکت خواسته‌ایم که بتوانند شرکای بین‌المللی بگیرند تا امکان بازاریابی خارجی داشته باشند و نرخ بهره‌وری بندر افزایش پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم با این اتفاق سرفصل جدیدی در نرخ بهره‌برداری از بنادر ایران باز شود و حمل مستقیم از بنادر جهان به سمت بنادر شمال خلیج‌فارس ارتقا پیدا کند.

آخوندی تأکید کرد: اپراتورهای ترمینال‌های یک و دو باید بتوانند سهم فیدری ما را کاهش دهند و سهم بهره‌وری مستقیم را افزایش دهند.سال آینده نرخ بهره‌وری کانتینری در این بندر با شاخص‌های روشنی بهبود پیدا خواهد کرد.

توسعه بندر جاسک اولویت بعدی سازمان بنادر است

وزیر راه اظهار داشت:توسعه بندر جاسک هم اولویت بعدی سازمان بنادر خواهد بود و بعد از آن باید سایر بنادر هرمزگان توسعه یابند تا تمرکززدایی صورت گیرد.ما موفق خواهیم بود سهم ایران را در حمل‌ونقل دریایی جهان بازپس گیریم.

خرید تجهیزات بندری آرزوی ما بود

وزیر راه و شهرسازی افزود: خرید تجهیزات بندری برای افزایش ظرفیت بندر شهید رجایی یکی از آرزوهای ما بود که پس از برجام این اتفاق افتاد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.