اداره بنادر گرجستان اعلام کرد؛ رشد دوبرابری فعالیت های بندری ساوانا تا سال 2028

 

اداره بنادر گرجستان (GPA) از دو برابر شدن ظرفیت های بنادر مهم این کشور خبر داد. دیدگاه بلندپروازانه و برنامه ریزی مستمر مسئولان حمل ونقل دریایی گرجستان باعث شده تا در چشم انداز سال 2028 میلادی، ظرفیت بنادر ساوانا و برونسویک به بیش از 10 میلیون TEU کانتینر برسد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، اگر چه ظرفیت کنونی این دو بندر مهم گرجستان که به دریای سیاه راه دارند، حدود 4 میلیون TEU کانتینر است، اما طی یک برنامه ریزی ده ساله، ظرفیت کلی این بنادر به بیش از دوبرابر خواهد رسید.

اداره بنادر گرجستان که مدیریت دو بندر مهم ساوانا و برونسویک را در اختیار دارد، توانسته با این برنامه ریزی مشخص میزان ظرفیت خود را بیش از 6 درصد به ازای هر سال افزایش بدهد. این آمار، سریع ترین میزان رشد در میان بنادر منطقه ای به شمار می رود.

گریف لینچ، وزیر بازرگانی گرجستان در کنفرانس دریایی این کشور، روند رو به رشد حجم بنادر ساوانا و برونسویک را مطلوب دانست و گفت:« ما یک طرح توسعه ای را تا سال 2028 میلادی ادامه می دهیم. در این طرح که برای دست یابی به درآمد 2.3 میلیارد دلاری است، 42 جرثقیل دریایی نصب و راه اندازی می شود. ضمن اینکه 128 میلیون دلار نیز برای احداث خطوط ریلی از ترمینال های داخلی تا شمال غرب گرجستان هزینه خواهد شد. ما یک رویکرد سه جانبه شامل افزایش ظرفیت، توسعه زیرساخت ها و ایجاد راه ها و بهبود شرایط آنها را مدنظر قرار داده ایم.»

رشد مداوم ظرفیت بنادر گرجستان که توسط دولت حمایت می شود، این مسئله را به اثبات رسانده که این مراکز تجاری می توانند نقشی تعیین کننده در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه جنوب غربی گرجستان ایفا کنند.

یکی دیگر از طرح های جاه طلبانه اداره بنادر گرجستان، عمیق سازی بندر ساوانا از 42 فوت به 47 فوت است. انتظار می رود که این پروژه نیز تا سال 2021 میلادی به اتمام برسد. عمیق سازی این بندر باعث می شود تا کشتی های بزرگ نیز امکان پهلوگیری و تخلیه و بارگیری داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.