در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران؛ صدور گواهينامه‌های دريانوردی به صورت روزانه انجام می شود

 

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از صدور روزانه گواهينامه‌های دريانوردی توسط قسمت آزمون و اسناد دريانوردان اداره كل از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران، سعید  کیاکجوری با اعلام این مطلب افزود:به منظور ارتقاء جايگاه حاكميتي در بخش آزمون و اسناد دريانوردان، از ابتداي بهمن ماه سال جاري گواهينامه‌هاي دريانوردي بصورت روزانه و شناسنامه دريانوردي نيز  در بازه سه روزه صادر مي‌گردد.

وی با تشریح عملکرد ده ماهه قسمت آزمون و اسناد دريانوردان خاطرنشان کرد: در این مدت حدود ۱۷۰۰ گواهينامه‌ شامل گواهينامه‌های شايستگی، مهارت، جانبی و شناسنامه دريانوردی صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۵۵ درصدي روبرو بوده است.

کیاکجوری تصریح کرد: همچنین در این مدت تعداد ۱۵۰۵ گواهینامه سلامت پزشکی توسط پزشکان معتمد این اداره کل نيز صادر شده است.

وی افزود: طی ۱۰ ماهه سال جاری در بخش برگزاری آزمون‌های دریانوردی بر اساس شاخص نفر آزمون نیز تعداد ۱۰۳ آزمون شفاهي و كتبی طی ۵ دوره برگزار شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر مازندران یادآور شد: در بخش نظارت بر مراکز آموزشی نیز تعداد بازدیدهای حین دوره و ادواری به ۱۴۲بازدید افزایش یافته است که مربوط به ۱۳۶دوره آموزشی برگزار شده توسط مؤسسات آموزش دریانوردی می‌باشد که با رشد ۱۷۳ درصدی روبرو بوده است ضمن اینکه تعداد نفرات آموزش ديده طي اين مدت نيز ۱۶۱۱ فراگير بوده است.

کیاکجوری با اشاره به صدور ۴۶ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی دریانوردی در رسته‌های عرشه و موتور، جانبی و صیادی اظهار کرد: تلاش بر این است که با توجه به تفاهم‌نامه مشترك سازمان بنادر و دريانوردي با معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمی كاربردی و با استقرار سيستم مديريت كيفيت، هنرستان فنی شهيد كلانتری و دانشكده فنی و حرفه‌ای محمودآباد نيز به مجموعه مراكز آموزش دريايي داراي مجوز اضافه شوند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.