فوناسبا جدیدترین شاخص ارزیابی اجاره کشتی های کانتینری را اعلام کرد؛ افزایش حجم بار کانتینری، کمبود کشتی در ابتدای سال 2018 میلادی

 

فوناسبا جدیدترین شاخص ارزیابی اجاره کشتی های کانتینری را در هفته سوم سال جاری میلادی اعلام کرد. بر این اساس، بازار حمل ونقل کانتینری همچون روزهای نخست سال 2018 با رشد و افزایش حجم بار همراه بوده، اما همچنان کمبود کشتی در بیشتر سایزها و در مناطق مختلف دنیا گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، به دلیل افزایش بار و تقاضا و کمبود کشتی ها مبلغ کرایه های حمل  تا حدودی افزایش داشته است. شاخص جدید ارزیابی اجاره کشتی های کانتینری (ConTex Index) در هفته گذشته 7 امتیاز دیگر کسب کرده و اکنون با امتیاز 424 امتیاز کار خود را آغاز خواهد کرد.

تمام نرخ جزء نشان داده شده و شواهد گویای آن است که بازار با توجه به اتفاقات اخیر، همچنان دارای ثبات نسبی است. البته پدیده دیگر نرخ های جدید نشان می دهد که در همه بخش ها شاهد رشد امتیاز 1.7 تا 2 درصدی هستیم.

به عنوان مثال، کشتی های پاناماگذر کلاسیک (4250 TEUs) بهترین رکورد را در این رشد با نرخ افزایشی 2.2 درصد در مدت زمان اجاره ای 12 ماهه و 1.9 درصد در مدت زمان اجاره ای 24 ماهه ثبت کردند.

پایین ترین میزان افزایش سود نیز به کشتی های (2700 TEUs) مشاهده شده است. جایی که رشد با نرخ افزایشی 7 دهم درصدی برای مدت زمان اجاره ای 12 ماهه و 9 دهم درصدی برای مدت زمان اجاره ای 24 ماهه اعلام شده است. اما به هر حال، در این بخش نیز باید افزایش نرخ ها بر مبنای زمان در هر سال در نظر گرفته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.