رئیس سازمان صنایع دریایی: صنعت دریایی نماد اقتصاد مقاومتی است/ نهادهای متولی در حوزه دریایی از عملکرد جزیره ای به یکپارچگی برسند

 

معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع دریایی اظهار کرد:«صنعت دریانوردی کشور به معنای واقعی اجراکننده اقتصاد مقاومتی است و می تواند بخش قابل توجهی از نیازهای خود را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، امیر دریادار رستگاری در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی جامع دریایی ایران تصریح کرد: امروز مي توانیم با افتخار بگويیم که بسياري از نيازهاي دريايي کشور را صنايع داخلي مي توانند توليد کنند. بسياري از زنجيره هاي داخلي بکار رفته در شناورها نظير سيستم هاي رانش، سيستم هاي ناوبري، سيستم هاي کمک ناوبري، انواع الکتروموتورها، انواع پمپ ها، انواع کمپرسورها به دست صنعتگران داخلي ساخته مي شود»

رئیس سازمان صنایع دریایی از حضور شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه اظهار خرسندی کرد و گفت:« در حال حاضر، ده ها شرکت دانش بنیان در صنایع مختلف دریایی حضور فعال دارند و با تولیدات داخلی، مجری واقعی اقتصاد مقاومتی هستند. در این نمایشگاه شاهد هستیم  که آنها جدیدترین دستاوردهای این صنعت را با توجه به توان داخلی تولید کرده اند و ما را از واردات مشابه آن از دیگر کشورها بی نیاز ساخته اند. به همین دلیل، ما همواره از این شرکت ها حمایت کرده ایم و قصد داریم تا نیازهای خود را از تولیدات آنها تامین کنیم.»

معاون وزیر دفاع، موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک ایران را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد:« ما در خليج فارس، تنگه هرمز، درياي عمان و شمال اقيانوس هند قرار داريم و موقعيت ممتاز سرزميني هم کمک اين حوزه دريايي است و مي توانيم با يک مديريت خوب در حوزه حمل و نقل دريايي و ريلي بعنوان کريدور شمال به جنوب و شرق و غرب نقش خود را در اين منطقه ايفا کنيم.  اين موقعيت و فرصت مي تواند مولد ثروت و اشتغال براي ما باشد. بنابراین، باید به سمتی حرکت کنیم که بهترین استفاده از این ظرفیت استراتژیک صورت بگیرد و کشور ما به جایگاه واقعی خود در صنعت دریایی برسد.»

امیر دریادار رستگاری صنعت دریایی را یک جریان مولد در اقتصاد کشور خواند و افزود:« فعالیت گسترده در صنعت دریایی و جنبه های مختلف آن ائم از شیلات، حمل ونقل، گردشگری و توسعه شهرهای بندری جریان ساز تولید ثروت خواهد بود. ایجاد اشتغال دائم و خلق فرصت های جدید اقتصادی تنها با توجه ویژه به صنعت دریانوردی می تواند امکان پذیر باشد.»

رئیس سازمان صنایع دریایی بزرگ ترین مشکل عمده صنعت دریایی کشور را جزیره ای عمل کردن مسئولان و متولیان امر دانست و یادآور شد:« در حال حاضر حدود 5 نمایشگاه مهم دریایی در ماه های مختلف سال و توسط نهادهای گوناگون برگزار می شود. اگر این نمایشگاه ها به صورت سالانه و یا دوسالانه و تحت یک مجموعه واحد برگزار شد میزان اثربخشی آن بسیار فراتر از شرایط کنونی خواهد بود. اگر چه ما ظرفیت های مهمی در بخش های مختلف داریم، اما جزیره ای عمل کردن نهادها و سازمان ها باعث شده تا صنعت دریانوردی به جایگاه واقعی خودش نزدیک نشود و عملا شاهد فرصت سوزی های مختلف باشیم.»

معاون وزیر دفاع توان دفاعی کشور در حوزه دریایی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:« نیروهای نظامی دریایی در کشور این قدرت را دارند تا محافظ مرزهای آبی و بین المللی باشند. دشمنان ما بدانند که این نیرو با تمام توان در خدمت حفظ اقتدار و امنیت کشور است و هر تهدیدی را به شکل مناسب پاسخ خواهد داد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.