وزیر اقتصاد و اشتغال جامائیکا خبر داد: سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در بخش بندری حوزه کارائیب

 

هوراس چانگ، وزیر اقتصاد و اشتغال جامائیکا در گزارش اخیر خود از سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در بخش بندری طی سال 2018 میلادی خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری Hellenic shipping news، اداره بنادر این کشور طرح توسعه ای را در سال جاری میلادی در نظر گرفته تا با تزریق سرمایه بتواند به اهداف خود نزدیک شود.

چانگ همچنین عنوان کرد که آژانس های فعال در صنعت کشتیرانی،  مورد اعتماد دولت برای تحقق این هدف بزرگ خواهند بود. چرا که آنها با توجه به این حجم از سرمایه گذاری می توانند فرصت های شغلی مناسبی را ایجاد کنند. آژانس PAJ  احتمالا در این مرحله به عنوان آژانس پیشرو ایفای نقش خواهد کرد. این آژانس به دولت جامائیکا کمک می کند تا متوجه شویم کارها به خوبی در حال پیشرفت است.

وزیر اقتصاد و اشتغال جامائیکا در ادامه افزود: «آژانس PAJ در حال آماده سازی فضای 63 هزار متر مربعی در منطقه خلیج «مونتگو» است و پیش بینی می شود، این پروژه حدود 2 هزار فرصت شغلی ایجاد کند. البته بخش دیگری از پروژه در منطقه «پورت مور» اجرا می شود و انتظار داریم تا پایان سال جاری میلادی، چیزی حدود 6 هزار فرصت شغلی از راه توسعه بنادر ایجاد شود.»

جامائیکا یک برنامه ویژه توسعه ای نیز برای بنادر ویژه کشتی های کروز در نظر گرفته است. از این رو، خلیج مونتگو در حوزه کارائیب به یکی از بهترین بنادر چندمنظوره تبدیل خواهد شد. این بندر استراتژیک، نه تنها یک مقصد عالی برای کشتی های کروز، که یک هاب برای ارسال محموله و سوخت به سواحل شمالی منطقه کارائیب خواهد شد.

توسعه گردشگری در مناطق بندری از دیگر طرح های در حال اجرا در بنادر جامائیکا است. این کشور قصد دارد تا بنادر خود را با استانداردهای جهانی مطابقت بدهد و از این راه، به ارزش افزوده آنها بیافزاید. ضمن اینکه خلیج مونتگو در جامائیکا این ظرفیت را دارد که به هاب تجاری منطقه کارائیب تبدیل شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.