با حضور اعضای هیات مدیره انجمن و فعالان صنعت کشتیرانی؛ انتخابات کمیته کانتینری برگزار شد

 

مراسم انتخابات کمیته کانتینری با حضور اعضای هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و فعالان صنعت کانتینری کشور در سالن کنفرانس انجمن کشتیرانی برگزار شد.

به گزارش سی نیوز، امید ملک، رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی در این مراسم با اشاره به اینکه حمل ونقل کانتینری بیشترین حجم تبادل را در بنادر کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد:« به دلیل حجم بالای همین تبادلات، اشکالات زیادی نیز در حوزه واردات و صادرات کانتینری پیش می آید. هدف کمیته این است که با رصد مشکلاتی که اعضای آن بدان واقفند، طی تعامل سازنده با دستگاه های اجرایی این مشکلات و مسائل را برطرف کند و فضای کسب وکار را بهبود بخشد. این روند می تواند هم به نفع صاحبان کالا و هم شرکت های نمایندگی باشد.»

رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته درباره مشکلات مهم حمل ونقل کانتینری در کشور گفت:«بزرگ ترین مشکلی که در این حوزه به وضوح دیده می شود این است که وزارت امور اقتصادی و دارایی با شیوه و روند نوع حمل ونقل کانتینری و هزینه هایی که شرکت های نمایندگی به نیابت از سوی سازمان بنادر و یا اپراتورهای بندری تقبل می کنند، آشنا نیستند. هنگامی که این عملیات در دفاتر شرکت های نمایندگی ثبت می شود، دچار مسائل مختلف مالیاتی می شوند، در حالی که هیچ انتفاعی از این دریافت و پرداخت وجود ندارد.»

وی راه چاره این مشکل را اطلاع رسانی و تعامل بیشتر با مقامات مالیاتی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر نهادهای ذیربط دانست و خاطرنشان کرد:« ایجاد تعامل سازنده با سازمان ها و نهادهای حاکمیتی که در این زمینه صاحب اطلاع هستند، به بهبود شرایط کنونی کمک ویژه ای خواهد کرد. کمیته کانتینری انجمن نیز در این بخش، می تواند منشا تحولاتی باشد تا در آینده، فضای کسب وکار بهتر شود.»

در مراسم انتخابات کمیته کانتینری، 10 نفر ثبت نام کردند که در نهایت 5 نفر به عنوان کمیته اصلی و 2 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند. اسامی منتخبین اصلی و تعداد آرای آنها به شرح ذیر است:

  1. خانم حفاری – 39 رای
  2. خانم سمنانی – 33 رای
  3. آقای ابوعلی – 32 رای
  4. آقای ترابی – 30 رای
  5. آقای فریدونیان – 22 رای

همچنین آقای سالاری با 11 و آقای شریفی با 9 رای به عنوان اعضای علی البدل کمیته کانتینری انتخاب شدند.

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.