مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد: چهار برابر شدن حجم عملیات کانتینری در بندر لنگه/ افزایش ۱۱۸ درصدی ترانزیت غیرنفتی

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش چهار برابری تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری و رشد ۱۱۸ درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی در این بندر طی دوره زمانی ۹ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب ضمن اعلام افزایش چهار برابری عملیات کانتینری در بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از آغاز امسال تا ابتدای دی ماه، دو هزار و ۶۶۱ TEU کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۰۷ درصدی در این بخش از عملیات بندری به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری کالا به مرز یک میلیون تن رسید

وی از تخلیه و بارگیری ۹۴۴ هزار و ۴۸۱ تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان طی ۹ ماهه امسال تخلیه و سخن به میان آورد و افزود: از مجموع کل حجم عملیات، ۹۴۳ هزار و ۸۶۶ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۶۱۵ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد که در بخش جابجایی محموله‌های غیرنفتی، ۵۳ درصد افزایش را شاهد بودیم.

عسکری نسب اظهار کرد: طی بازه زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در به ۱۲۳ هزار و ۵۹۲ تن رسید که نشانگر رشد ۱۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

رشد ۶۴ درصدی صادرات غیرنفتی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه بیان کرد: طی این مدت، ۶۴۱ هزار و ۹۶۴ تن کالاهای غیرنفتی با رشد ۶۴ درصدی از بندر لنگه صادر شده است.

رونق ترابری مسافران بین‌المللی به جنوب خلیج‌فارس

وی رشد جابجایی مسافران دریایی در بندر لنگه را مثبت اعلام کرد و گفت: طی ۹ ماهه امسال، ۴۳ هزار و ۳۴۰ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج‌فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۲۹ درصدی است.

تردد ۴۰۰۰ هزار شناور ثبت شد

عسکری نسب در پایان تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه طی ۹ ماه گذشته را ۴ هزار و ۲۷ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۲۷۲ فروند شناور بالای هزار تن و ۳ هزار و ۷۵۵ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.