با همکاری آی بی ام و مرسک؛ پلت فرم زنجیره بلوکی حوزه حمل ونقل ایجاد می شود

 

شرکت رایانه ای IBM و شرکت مرسک، غول بزرگ حمل ونقل کانتینری دنیا همکاری خود را بر روی پروژه پلت فرم زنجیره بلوکی برای افزایش سرعت پردازش اطلاعات و کاهش هزینه ها آغاز کرده اند.

به گزارش سی نیوز،  امروزه بازار حمل ونقل همچنان تحت تاثیر بوروکراسی  کاغذبازی های اداری قرار دارد. بنابراین، انتقال اطلاعات به فناوری های مدرن به کمک پردازش های سریع و ساده بسیار ضروری به نظر می رسد. به همین دلیل، شرکت مرسک یک همکاری را با شرکت رایانه ای IBM آغاز کرده تا یک پلت فرم مبتنی بر زنجیره بلوکی (BLOCKCHAIN)  را ایجاد کند.

آی.بی.ام و مرسک در نظر دارند تا این پلت فرم جدید را در اوسط سال جاری میلادی مورد بهره برداری قرار دهند. شرکت های تابعه مرسک نیز تا آن زمان، این فرصت را دارند تا به ارتقای خدمات در بخش های حمل ونقل اقیانوسی، فورواردری، بندری و سایر بخش های وابسته یاری رسانند.

پلت فرم زنجیره بلوکی کمک خواهد کرد که ده ها میلیون کانتینر در سراسر جهان تحت مدیریت و نظارت دقیق قرار بگیرد و عملیات زنجیره تامین از ابتدا تا انتها کاملا دیجیتالی باشد.

وینسنت کلرک، مدیرکل بازرگانی شرکت مرسک در این رابطه می گوید:« بزرگ ترین چیزی که در این صنعت از دست رفته، رها کردن فضای فناوری و عدم رقابتی کردن آن در دنیای کنونی است. زنجیره بلوکی یک نوع ابزار است که استانداردها را در سراسر بخش حمل ونقل دریایی به ارمغان می آورد.»

شرکت مرسک اعلام کرده که حمل ونقل محصولات یخچالی از شرق آفریقا به اتحادیه اروپا ممکن است دارای 30 واسطه باشد. کاغذبازی و بوروکراسی رایج در این جریان می تواند تا 20 درصد کل هزینه های حمل ونقل را تشکیل بدهد و از سوی دیگر، سرعت انجام کارها را بکاهد.

زنجیره بلوکی پایگاه داده توزیع شده و مبتنی بر اجماع است که به صورت مستمر فهرستی از رکوردها و رده ها را که هرکدام به گزینه‌های قبلی فهرست ارجاع می‌دهند را حفظ می‌کند و بدین وسیله در مقابله با تضعیف یا بازنگری غیرمجاز تقویت می‌شود. زنجیره بلوکی خود زیربخشی از فناوری‌های دفترکل توزیع شده است. در این فناوری با وجود کاربران متعددی که به‌طور همزمان داده‌هایی را ثبت و اصلاح می‌کنند و ممکن است که آن داده‌ها با هم تداخل داشته باشند، شبکه قادر به حفظ یکپارچگی محتوای پایگاه داده‌ است. با توجه به ساختار داده‌ای رمزنگاری شده که بلاک چین داراست، یکپارچگی بدون هیچ کنترل‌ کننده مرکزی حفظ می‌شود.

از فناوری زنجیره بلوکی در مواردی همچون پول دیجیتال (Digital Currency)،  قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)، اوراق بهادار (Securities) و ثبت و نگهداری سوابق استفاده می شود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.