افزایش آمار تخلیه و بارگیری بنادر با توسعه زیرساخت‌ها؛ رشد ۵,۲ درصدی صادرات دریایی غیرنفتی

بررسی عملکرد بنادر کشور در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۶ از رشد تخلیه و بارگیری کالا در مقایسه با مدت مشابه حکایت دارد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آمار تجارت دریایی کشور با توسعه بنادر و زیرساخت های حمل و نقل دریایی و رشد مثبت اقتصادی، در سال جاری نسبت به سال گذشته مثبت بوده است.

مقایسه آمار تخلیه و بارگیری ۹ ماهه ابتدای سال جاری در نسبت با مدت مشابه سال گذشته، نشان دهنده افزایش ۲,۱ درصدی است و کل تناژ تخلیه و بارگیری شده در بنادر کشور از ۲۲۹ میلیون تن به ۲۳۴ میلیون تن رسیده است.

همچنین رشد مثبت تخلیه و بارگیری در کالاهای غیر نفتی شاخص تر از میزان رشد تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی است و با رقم ۸۳ میلیون تن از افزایش ۴,۳ درصدی حکایت دارد. با این حساب در سال جاری از سهم کالاهای نفتی در تجارت خارجی کشور نسبت به کالاهای غیرنفتی کاسته شده است.

علاوه بر این، بر اساس آمار تخلیه و بارگیری از بنادر کشور، میزان رشد بارگیری کالاهای غیر نفتی در این بازه (رشد ۵,۲ درصدی) نزدیک به دو برابر تخلیه بار (رشد ۲.۸ درصدی) است. به عبارتی با تامین زیر ساخت های صادراتی سرعت رشد صادرات دو برابر واردات کشور از بنادر است.

در حوزه گردشگردی دریایی و جابجایی مسافر نیز در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۶ در مجموع بیش از ۱۴ میلیون جابجایی ثبت شده است که رشد ۰,۲ درصدی نسبت به سه ماهه اول سال ۹۵ داشته است.

جزئیات بیشتر مقایسه آمارهای حمل و نقل دریایی در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۶ و ۹۵ در ادامه می آید:

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.