مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان: بانک ها برای توسعه گردشگری دریایی در هرمزگان پیشقدم شوند

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت:از بانک ها می خواهیم برای توسعه گردشگری دریایی استان هرمزگان همکاری کنند قطعا این امر باعث توسعه پایدار و اشتغال می شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی ،الله مراد عفیفی پور در نشستی که با حضور حجت الاسلام “ذوالقدر” نماینده مردم شهرستان های ساحلی شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین سرپرست امور شعب بانک ملی و مدیران ارشد این بانک در استان برگزار شد،افزود:هرمزگان با دارا بودن ۱۲ بندر مسافری و چندین اسکله تفریحی و گردشگری به عنوان غنی ترین استان کشور به لحاظ جاذبه ها و زیرساخت های گردشگری دریایی و ساحلی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بنادر این استان با پشتیبانی از ۹۵درصد حجم کل ترابری مسافران دریایی کشور، کانون اصلی فعالیت های مرتبط با صنعت سفرهای دریایی به مقصد جزایر ایرانی و بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس و همچنین کروز توریسم در ایران شناخته می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به رقابت های گسترده بانک ها در زمینه تامین مالی طرح های سرمایه گذاری در استان از جمله در بنادر بازرگانی و تجاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه فعالیت ها و اقدامات خوبی از سوی بانک ها برای تحرک چرخ های اقتصادی کشور و حمایت از متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های بندری صورت گرفته است اما در مباحث دریایی باید این حضور، پررنگ تر شود.

وی خواستار پیشقدم شدن و نقش آفرینی پررنگ تر بانک های عامل برای توسعه صنعت گردشگری دریایی در این استان شد و افزود: از طرح ها و پیشنهادات بانک ها برای رونق هر چه بیشتر این صنعت مهم، اشتغالزا و سازگار با توسعه پایدار استقبال می کنیم. گردشگری دریایی زمینه ساز اشتغال پایدار است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.