رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل در ۱۱ بندر بین المللی کشور عملیاتی می‌شود

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی شدن طرح رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل با رویکرد زیستی در ۱۱ بندر بین المللی کشور خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از  ایرنا، عبدالله جعفری در آیین افتتاح طرح رزمایش ترکیبی پدافند غیر عامل با رویکرد زیستی در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر افزود: این سازمان به عنوان یک سازمان حاکمیتی در دریا و بنادر اداره کل پدافند غیر عامل مهم ترین راهبرد آن برای ارتقای ایمنی بنادر به ویژه موضوعات پدافندی غیرعامل بحران در دستور قرار داده است و بنابراین سعی دارد بنابراین از مجموع این بنادر که سه بندر آن در خطه شمال وجود دارد و هشت بندر دیگر هم در جنوب تمام تلاش ها این است که چنین مانوری را در این بنادر عملیاتی کنیم.

وی بیان داشت: همه اهداف کسب تجربه، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع این نقاط و نکته مهم تر هم افزایی، همگرایی و هماهنگی بیشتر میان دستگاه های مرتبط در زمان وقوع احتمالی بحران است تابتوان به بهترین شکل اقدامات لازم در بعد پیشگیری، مقابله و کاهش آسیب پذیری در زمان بحران داشته باشیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: این رزمایش در سه سطح ملی منطقه ای و مستقل در بنادر کشور اجرا می شود و برای هر بندری رزمایش خاص آن براساس مدیریت پدافند غیر عامل تعریف و برنامه ریزی شده و طرحی که امروز در بندر منطقه ویژه اقتصادی نوشهر اجرا شده در بالاترین سطح در بین بنادر شمالی کشور است.

جعفری افزود: ۲ طرح مهم رزمایش سراسری هم تا پایان سال در بنادر حضرت امام خمینی (ره) در جنوب غربی و بندر شهید رجایی جنوب شرقی کشور در دستور کار داریم و در سطح منطقه ای تمام تلاش ها بر این است که با حضور مسوولان استانی اجرایی شود.

وی این مانور را از لحاظ زیستی در بندر نوشهر بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: براساس تهدیدات احتمالی دامی، انسانی و یا آفات در جنگل های شمال چنین طرحی در این بندر تعریف و اجرایی شده و افزون بر موضوعاتی که مورد پیگیری قرار می گیرد در قالب یک نشست مشترک همراه با هم افزایی مسوولان شرکت کننده در این مانور مورد پیگیری و به سرانجام برسد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.isna.ir/news/85120921

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47704

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.