پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، گفت: باید شاهد ایجاد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و تولیدی در پسکرانه بنادر باشیم.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی درباره ضرورت استفاده از ظرفیت پسکرانه بنادر به منظور تحقق رشد تولید و مهار تورم در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: به صورت فوق‌العاده می‌توانیم از ظرفیت پسکرانه بنادر به منظور تحقق شعار سال استفاده کنیم و با انجام فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای در مسیر رشد تولید در کشور و مهار تورم گام برداریم.

وی ادامه داد: کشور ما از این ظرفیت برخوردار است که واحدهای بزرگ تولیدی در پسکرانه بنادر ایجاد شود و به خوبی از ظرفیت دریایی کشور در این راستا، استفاده کنیم.

اهمیت بالای دسترسی به دریا برای صادرات کالاهای تولیدی
رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دسترسی به دریا برای صادرات کالاهای تولیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: کشور ما از این مزیت ویژه برخوردار است و در عین حال حمل‌ونقل دریایی بسیار به صرفه‌تر از سایر شقوق حمل‌ونقل است.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه حتما باید در پسکرانه بنادر شرایط مناسب را فراهم کنیم تا بتوانیم شاهد فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در پسکرانه بنادر باشیم، اظهار داشت: تحقق این هدف می‌تواند رشد اقتصادی کشور را در پی داشته باشد؛ خوشبختانه بسیاری از بنادر کشور این رویکرد را در پیش گرفته‌اند و کار خود را آغاز کرده‌اند اما در راستای بهبود وضعیت خود نیازمند اتصال تمامی بنادر کشور به شبکه ریلی هستیم.

باید واحدهای جدید تولیدی در نزدیکی دریا ایجاد شوند
وی ادامه داد: در پسکرانه بنادر بهترین شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم است و باید بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را در این مناطق متمرکز، سرمایه‌های بخش خصوصی را تجمیع و هدایت کنیم و نهایتا بتوانیم تولیدات خود را از طریق دریا صادر کرده و برای کشور زمینه‌ساز ارزآوری شویم.
رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه حتما باید واحدهای جدید تولیدی در نزدیکی دریا، ایجاد شوند، گفت: باید طرح آمایش سرزمینی مدنظر قرار گیرد و اینگونه صنایع بزرگ آب‌بر در حاشیه دریا احداث شده و هزینه نهایی کالا را کاهش دهیم و شرایطی را رقم بزنیم که فعالیت بخش خصوصی، مقرون به صرفه باشد.

 

بازنشر محتوا: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62932

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47638

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.