آغاز عملیات لایروبی اسکله‌های بندر شهید رجایی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات لایروبی به منظور تأمین و نگهداری اعماق اسمی اسکله‌های بندر راهبردی شهید رجایی، با بهره‌گیری از 2 فروند شناور و به صورت ترکیبی آغاز شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، اسماعیل مکی زاده با اشاره به آغاز عملیات لایروبی اسکله‌های بندر شهید رجایی با 2 فروند شناور افزود: عملیات لایروبی و تعمیق کانال‌ها، اسکله‌ها و حوضچه‌های بنادر از ارکان مهم حفظ و ارتقاء حجم عملیات تخلیه و بارگیری بنادر و تردد ایمن و مداوم شناورها است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع اسکله‌ها و حوضچه‌های این بندر بزرگ تجاری کشور به صورت دوره‌ای و پس از بررسی اعماق از طریق عملیات آبنگاری به وسیله انواع شناورهای مخصوص لایروبی صورت می‌پذیرد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به لزوم حفظ و افزایش توان عملیاتی بندر از طریق لایروبی و تعمیق اسکله‌ها، برای پذیرش کشتی‌های بزرگ اندازه، بر ضرورت تداوم حمایت‌های لازم و همکاری همه جانبه آحاد سازمانی در این خصوص تأکید کرد.

مکی‌زاده در پایان با یادآوری نقش و جایگاه بندر شهید رجایی در پویایی اقتصاد کشور و برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و هزینه‌های صورت گرفته در راستای پذیرش کشتی‌های دارای آبخور ۱۷ متر که تاثیر به‌سزایی در قیمت تمام شده کالاهای صادراتی و وارداتی دارند، بر اهمیت اتخاذ تدابیر لازم فنی و تخصصی به منظور نگاه‌داشت اعماق با بهره‌مندی از شناورهای جدید و متناسب تأکید کرد.

 

بازنشر محتوا: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62914

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47616

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.