کانال پاناما بازسازی می‌شود

کانال پاناما با عمری حدود ۱۰۹ سال در پی خشکسالی‌های اخیر و کاهش میزان آبخور کشتی‌ها مسئولان را برآن داشته تا با بازسازی و تعمیر و نگهداری برای صد سال دیگر نیز آمادگی لازم را داشته باشد.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: کانال پاناما که یک مسیر مهم و حیاتی برای کشتیرانی جهان به شمار می‌رود از سال ۱۹۱۴ میلادی تا کنون قاره آمریکا را به اتحادیه اروپا و آسیا وصل می‌کند.

از آن جاییکه خشکسالی امسال باعث شد تا این کانال نسبت به تغییر برنامه ها‌ی ورود کشتی با میزان آبخور اقدام کند به همین جهت تصمیم گرفته تا از این فرصت استفاده کرده و تعمیر و نگهداری خود را برای اطمینان از عملکرد کانال در ۱۰۰ سال آینده آغاز کند.

بر اساس این گزارش کانال پاناما طی سال‌های گذشته اقدامات زیادی برای بهبود کارآیی زنجیره تأمین، ترانزیت کالا و کاهش ردپای کربن انجام داده است. برای مثال در سال ۲۰۲۱ میلادی با برنامه ریزی برای عبور کشتی‌های بزرگ، کانال توانسته به کاهش ۱۶ میلیون تُنی انتشار دی اکسید کربن کمک کند.

در این راستا «Miguel Lorenzo» معاون زیرساخت و مهندسی اداره کانال پاناما به خبرگزاری فرانسه گفت: تجهیزات موجود در کانال پاناما پیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد به همین جهت با توجه به خشکسالی اخیر برنامه تعمیر و نگهداری ما برای افزایش طول عمر تجهیزات و بازسازی آن‌ها برای ۱۰۰ سال دیگر در دست اقدام است.

وی افزود: کمبود باران مسئولان این کانال را مجبور کرده تا میزان آبخور کشتی‌ها را کاهش دهند؛ زیرا کمبود آب به طور موقت آینده این مسیر حیاتی دریایی را تهدید می‌کند. هدف این است که از شرایط پیش آمده در ارتباط با خشکسالی بتوانیم به قطعات و تجهیزات کانال دسترسی داشته باشیم تا ضمن بازسازی عمر عملیاتی آن‌ها را افزایش دهیم.

معاون زیر‌ساخت کانال در پایان این گزارش یاد‌آور شد: این کانال به عنوان یک سازه بسیار مقاوم طراحی شده و به ما این اجازه را می‌دهد از طریق تعمیر و نگهداری عمر آن‌ها را بالا ببریم؛ اگر‌چه ممکن است کار تعمیر و نگهداری زمانبر باشد، اما ترانزیت کشتی‌ها از کانال همچنان ادامه خواهد یافت.

بازنشر محتوا: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95946

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47434

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.