احداث بزرگترین بندر ذخیره سازی متانول در سنگاپور

سنگاپور بزرگترین بندر ذخیره سازی متانول را با همکاری مؤسسه DNV و مشاوره با طرف‌های ذی‌نفع صنعت کشتیرانی احداث می‌کند.

به گزارش سی نیوز به نقل از سایت مؤسسه DNV؛ این بندر ذخیره سازی از سوی سازمان صنایع شیمیایی سنگاپور (SCIC-SDO) و با حمایت اداره دریایی و بندری سنگاپور MPA و مشورت و همکاری چند گروه کاری ذی‌نفع از کشور‌های دارنده صنعت کشتیرانی به منظور ایجاد بزرگترین مرکز ذخیره سازی متانول در جهان ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش گروه کاری که برای احداث این مرکز ایجاد شده نمایندگانی از آژانس‌های سوخت‌رسانی کشور‌های مختلف، سازندگان موتورکشتی، نهاد‌های آزمایش و صدور گواهینامه، مؤسسات رده‌بندی، مالکان کشتی، اپراتور‌ها و اپراتور‌های پایانه‌های مختلف به عنوان اعضا و همکار انتخاب کرده است.

هدف از احداث این مرکز تحویل متانول به انبار ذخیره‌سازی است تا کشتی‌های پهلو گرفته در بندر بتوانند به راحتی سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند؛ از سوی دیگر دوره‌های آموزشی برای نحوه کار با سوخت متانول را برای کشور‌های درخواست کننده عضو IMO برگزار خواهد شد.

بر این اساس «کریستینا سانزدسانتا ماریا» مدیر منطقه‌ای جنوب شرقی آسیای اداره بندر سنگاپور در این زمینه می‌گوید: احتمال دارد که این مرکز علاوه بر متانول به ذخیره سازی سوخت‌های دیگر به منظور سوخت گیری کشتی‌ها روی آورد.

از سوی دیگر «لوکاس لووانسکی» مدیر توسعه کسب و کار منطقه‌ای مؤسسه DNV Maritime در این زمینه می‌گوید: ابتکارات سنگاپور برای ایجاد این مرکز همچنین دعوت از کارگروه‌های مختلف کشور‌ها برای شکل‌گیری یک مرکز استاندارد سوخت متانول قابل قدردانی است. زیرا کشتی‌هایی که هم‌اکنون در دست سفارش ساخت هستند و تعداد آن در سال ۲۰۲۳ به ۳۵ فروند کشتی می‌رسد برای سوخت گیری در صورت فقدان مرکز ذخیره سازی دچار مشکل خواهند شد؛ زیرا از دید مالکان کشتی محبوب‌ترین سوخت جایگزین بعد از LNG سوخت متانول است.

وی در ادامه می‌گوید: با توجه به اینکه طراحی کشتی‌ها با سوخت متانول بسیار پیچیده است به همین جهت تولید سوخت آن با پیچیدگی خاصی روبه‌رو است که سعی می‌کنیم در مرکز ذخیره سازی سوخت متانول سنگاپور به نحو احسن بر نحوۀ ساخت آن نظارت کنیم.

وی در پایان تصریح می‌کند: صدور گواهینامه برای ۲۵ فروند از کشتی‌هایی که بر اساس سوخت متانول طراحی و ساخته می‌شوند با موسسه رده بندی DNV است، به همین جهت این موسسه در این خصوص احساس مسئولیت می‌کند.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95833

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47191

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.