کاهش ۲۶ درصدی درآمد مرسک در سه ماهه اول ۲۰۲۳

درآمد شرکت مرسک در سه ماهه اول ۲۰۲۳ به ۱۴.۲۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش سی نیوز به نقل از  گروه بین‌الملل مانا؛ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی درآمد مرسک ۱۹.۳ میلیارد دلار بود که امسال با ۲۶ درصد کاهش به ۱۴.۲ میلیارد دلار رسید.

در این ارتباط سود قبل از کسر مالیات و استهلاک مرسک نیز به ۹.۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود چهار میلیارد دلار کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش «وینسنت کلرک» مدیر‌عامل مرسک در این زمینه گفت: عملکرد خوبی را در سه ماهه اول سال در یک بازار چالش برانگیز با تقاضای پایین و ناشی از کاهش مداوم ذخایر کالا ارائه کردیم.

وی گفت: درآمد این شرکت در مدت سه ماهه اول سال جاری میلادی در مسیر‌های اقیانوسی با کاهش ۵.۷ میلیارد دلاری روبه‌رو بود و اذعان داریم که سود سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۲ کمتر است که آن هم به کاهش نرخ‌ها و پایین بودن تقاضا برمی‌گردد؛ اما قصد داریم اقدامات پیشگیرانه مهار هزینه را برای ماه‌های بعدی در پیش بگیریم.

«وینسنت کلرک» در ادامه یاد‌آور شد: این شرکت در بخش لجستیک و خدمات در مدت سه ماهه ۲۰۲۳ میلادی با ۲۱ درصد رشد درآمد ۳.۵ میلیاردی را کسب کرد.

مدیر عامل مرسک در پایان گفت: برنامه‌ای که برای ادامه سال ۲۰۲۳ میلادی در نظر داریم بر اساس “رشد اقتصادی خاموش‌” است و اعتقاد داریم که نرخ محموله‌های کانتینری تا اواسط سال تثبیت شود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95827

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47050

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.