ضرورت یک مدیریت واحد در منابع آبی کشور

امیر دریادار مهدی خواجه امیری، معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در همایش تخصصی حکمرانی آب،گفت: به حمدالله تاکنون فعالیت‌های علمی، پژوهشی مطلوبی در حوزه آب صورت گرفته است و امیدواریم با برگزاری اینگونه نشست ها شاهد به ثمر نشستن اقدامات عملی در این حوزه باشیم.

به گزارش سی نیوز وی افزود: برگزاری این همایش و ایجاد تعامل میان مراکز علمی و پژوهشی با بخش های اجرایی کشور یک نهضت بزرگی را در حوزه حکمرانی آب می تواند ایجاد نماید.

امیر دریادار خواجه امیری ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما جزو کشورهای کم آب و خشک محسوب می شود و از طرفی کشاورزی به شکل سنتی انجام می گیرد، ما نیازمند ایجاد یک مدیریت واحد در حوزه منابع آبی کشور هستیم

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه آب با خود کشاورزی، صنعت و اشتغال را برای هر ملتی در پی دارد، بیان داشت: از این‌رو دانشمندان ما باید در این حوزه با دقت کار را دنبال کنند و شرایط را به نحو مطلوبی برای آینده ترسیم نمایند.

دریادار خواجه امیری ادامه داد: با توجه به اختلافات مرزی که در حوزه آب پیش آمده است باید گفت که دیپلماسی آب امروز اهمیت ویژه‌ای یافته است و ما نیز باید در این رابطه هوشمندانه کار را دنبال کنیم.معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به اینکه منابع آبی کشور امروز نیازمند یک مدیریت واحد است، اظهار داشت: همایش حکمرانی آب بسترساز تعاملات سازنده و منسجم برای رفع بحران آب در آینده است.

وی گفت: امروز دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و سازمانهای ذیربط باید دست به دست هم دهند و از موازی کاری بپرهیزند تا با ایجاد هم افزایی مطلوب بتوانیم مشکلات کشور را در حوزه آب مرتفع نماییم.

 

تولید و انتشار خبر: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46916

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.