برقراری خط منظم کشتیرانی میان بنادر ایران و سوریه

وزیر حمل و نقل سوریه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دمشق با اعلام افزایش ظرفیت تخلیه وبارگیری بنادر لاذقیه و طوطوس در سوریه از برنامه ریزی برای افزایش مبادلات و تردد دریایی ایران و سوریه تا ده میلیون تن کالا در سال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی با اشاره به دیدارهای فشرده روز گذشته هیأت ایرانی با هیأت سوری به ریاست سامر الخلیل رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی سوریه از توافق دو کشور برای ایجاد شرکت‌ شهرهای صنعتی و تبادل مستقیم بین بانکی دو کشور خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: در مذاکرات روز گذشته بر گردشگری زیارتی و سیاحتی سالانه۵۰ هزارنفر توافق شد و ایران در سه منطقه آزاد تجاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بذرپاش با اشاره به فعالیت در حوزه اقتصاد دریا محور بیان کرد: کالاها با کشتی کانتینری به کشور سوریه حمل می‌شود از این رو مقرر شد با افزایش ظرفیت و ارسال منظم، این بخش نیز رونق بگیرد.

بذرپاش در این دیدار با استقبال از گسترش تردد دریایی ایران و سوریه به لزوم تکمیل زیرساخت های بندری سوریه نیز اشاره کرد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه از توافق بین دو کشور برای فعالسازی مناطق آزاد و کاهش تعرفه ترانزیت خبر داد.

همچنین در این دیدار زهیر خزیم وزیر حمل و نقل سوریه تصریح کرد: سوریه از خرید کشتی های جدید از شرکت‌های ایران استقبال می کند و قراردادهایی با سازندگان کشتی منعقد کرده است.
وزیر حمل و نقل سوریه افزود: خدمات فنی و مهندسی در حوزه ریلی و به خصوص تعمیرات ناوگان راه آهن در حال حاضر با حضور شرکت های ایرانی در حال انجام است.

وی افزود: دریافت خدمات مهندسی در حوزه حمل ونقل هوایی نیز کمک شایانی به کشور سوریه کرده است و در آینده نیز با بهره گرفتن از تفاهم نامه های جدید به دنبال گسترش این فعالیت ها هستیم.

 

بازنشر گزارش: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62590

لینک کوتاه: https://seanews.ir/6739

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.