ایران کریدور شمال-جنوب را برای کاهش زمان و هزینه ترانزیت ترویج و توسعه می‌دهد

ترجمه سید ابوالفضل جعفری نژاد

با توسعه و ترویج کریدور شمال-جنوب، زمان ترانزیت را می توان تا 40٪ کم کرد و هزینه های حمل و نقل را 30٪ کاهش داد.

به گزارش سی نیوز، معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل روسیه (ترانس راشا) که اخیرا برگزار شد، در گفتگو با سایت خبری Transport & Logistics Middle East گفت:کریدور شمال-جنوب با استقبال خوبی مواجه شده و تعداد قابل توجهی از صادرکنندگان و واردکنندگان روسی استقبال زیادی از آن کردند. چین، هند و پاکستان تمایل نیز خود را برای استفاده از این مسیر اعلام کرده اند.

 امیر بیات ترک افزود: مسیرهای متداول ارسال کالا از هند به سن پترزبورگ حدود 14500 کیلومتر طول دارند در حالی که کریدور ایران این مسافت را به 7200 کیلومتر کاهش و زمان ترانزیت را تا 40 درصد و هزینه های حمل و نقل را 30 درصد تقلیل می دهد. با این حال، هزینه های توقف و بیمه محموله ها در ایران نیازمند این است که برای مشتریان خارجی تا حدودی توجیه پذیر باشد.

بر اساس این گزارش، معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران استفاده از ظرفیت ترکیبی ریلی با خرید 1400 واگن در سال های اخیر را مورد تاکید قرار داد و گفت: زمان حمل کالا از بندرعباس به دریای خزر به چهار روز کاهش یافت که یک رکورد ملی محسوب می شود. بنابراین ایران در تکاپوی ترویج مسیر کریدور شمال-جنوب برای رسیدن به سهم خود در کشتیرانی جهانی است.

 

ترجمه، تنظیم و انتشار اختصاصی: سی نیوز

ترجمه شده در: روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران

منبع: https://www.transportandlogisticsme.com/smart-logistics/iran-promotes-north-south-corridor-for-reduced-transit-times-and-cost

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46686

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.