مسیرهای پرتردد دریایی تا محدوده بندر جاسک پاکسازی می شود

خارج سازی مغروقه‌ها معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات خارج‌سازی هفت فروند مغروقه پرخطر واقع در مسیر تردد دریایی این استان خبرداد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریدون پیشدار معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام آغاز عملیات خارج‌سازی هفت فروند مغروقه پرخطر واقع در مسیر تردد دریایی آبراه‌های این استان گفت: این اقدام با توجه به اهمیت حفظ ایمنی تردد دریایی در مسیرها و آبراه‌های حاکمیتی کشور با انجام فرآیند قانونی صورت گرفته است.

وی در تشریح جزییات عملیات خارج‌سازی نخستین مغروقه اعلام کرد: با تامین انواع شناور شامل بارج جرثقیل‌دار، یدک‌کش و تجهیزات غواصی و تجهیزات برشکاری زیرآب عملیات خارج سازی نخستین مغروقه پرخطر واقع در ضلع غربی کانال ورودی بندر شهید باهنر آغاز شده است.

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: قرار است بر اساس اولویت‌بندی خطر ساز بودن این مغروقه ها در مسیرها و مناطق مختلف استان پاکسازی صورت پذیرد که این امر تا محدوده بندر جاسک امتداد خواهد داشت.

پیشدار بیان داشت: وجود شناورهای مغروق واقع در مسیرهای پرتردد دریایی خطر برخورد سایر شناورها را افزایش داده و احتمال غرق شدن یا آسیب دیدن شناورهای درحال تردد در آن مسیرها وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: انجام این مهم علاوه بر پیشگیری از موارد یاد شده از خسارات جانی و مالی جلوگیری خواهد شد.

به گفته پیشدار، هزینه ریالی اجرای عملیات خارج سازی حدود ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که در راستای ایمن‌سازی تردد دریایی توسط سازمان بنادر تامین شده است.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/132446

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46649

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.