نرخ‌های حمل کانتینر در مسیر بازیابی و احیای دوران رونق

نرخ‌های حمل‌و‌نقل کانتینری این روز‌ها بر اساس شاخص‌های شانگهای و کلارکسون در حال بازیابی و احیای دوران رونق است و یک چرخش مثبت پس از سقوط یک‌ساله در این صنعت مشاهده می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید‌ویندز|؛ مؤسسه HSBC Global Research که در زمینه منابع مالی و بازار حمل‌و‌نقل فعالیت می‌کند در گزارشی اعلام کرد رصد تحلیلگران و کارشناسان این مؤسسه نشان می‌دهد شاخص حمل‌و‌نقل کانتینری شانگ‌های در هفته گذشته ۸ درصد افزایش یافت و ۱۴ درصد نسبت به اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی بالاتر رفت.

بر اساس این گزارش پس از کاهش نرخ حمل کانتینر در یک‌سال گذشته که حدود ۸۴ درصد پایین آمده بود در هفتۀ گذشته با افزایش شاخص جهانی کانتینر و ثبات نسبی پیش آمده در بازار، میانگین نرخ اجاره هر کانتینر ۴۰ فوتی ۱۷۰۹ دلار شد که خوشبینی را در بین صاحبان حمل‌و‌نقل کانتینری بیشتر کرد.

گزارش این مؤسسه حاکی است: انتظار می‌رود که نرخ‌های نقدی بازار در ماه‌های آینده بالاتر رفته و نرخ‌ها تثبیت شود.

در ادامه این گزارش آمده است شاخص کلارکسون نیز برای کشتی‌های کانتینری ۱۳ درصد نسبت به اواسط فوریه بهبود یافته که نشانه دیگری از تثبیت و احیا‌ی نرخ‌های کانتینری است.

نشانه مثبت دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کرد صادرات چین در ماه مارس ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که در ۵ ماه قبلی روند کاهشی داشت.

در پایان این گزارش آمده است به نظر می‌رسد اختلالات موجود در نیروی کار بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ آمریکا به علت طولانی شدن مذاکرات با اتحادیه‌ها می‌تواند به نفع خطوط کانتینری در افزایش نرخ‌های قرارداد‌ها مؤثر باشد.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95699

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46613

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.