ساخت شناورها با استفاده از دانش فارغ التحصیلان متخصصان داخلی

ارشد نظامی آجا در استان مازندران و فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر، گفت: شناورهای ساخته شده با استفاده از دانش فارغ التحصیلان همین دانشگاه و به دست متخصصان داخلی قابلیت دریانوردی در دریا و اقیانوس‌ها در زمان‌های طولانی دارد.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با حضور نیروهای مسلح یک وجب از خاک مقدس ایران را از دست ندادیم، گفت: در سال ۱۳۶۷ در چنین روزی شاهد رشادت همکاران نیروی دریایی در خلیج فارس در مقابل مستقیم با نیروهای آمریکایی بودیم که جانشان را فدا کردند.

امیر شفقت با اشاره به اینکه امروز تجهیزات با تکنولوژی بالا در نیروهای مسلح در حال استفاده است، تصریح کرد: همه این اتفاقات حاصل دانش جوانان همین مرز و بوم و شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور است.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر با بیان اینکه در روی یک شناور نظامی و ناوشکن ما بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه استفاده شده و این قطعات و شناورها با بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان و فارغ التحصیلان دانشگاه دریایی ساخته شده است، خاطرنشان کرد: شناورهای ساخته شده با استفاده از دانش فارغ التحصیلان همین دانشگاه و به دست متخصصان داخلی قابلیت دریانوردی در دریا و اقیانوس‌ها در زمان‌های طولانی دارد.

امیر شفقت افزود: یک زمانی کشور ما برای تعمیرات به بنادر خارجی اعزام می‌کرد اما امروز جمهوری اسلامی ایران با کشورهای قدرتمند دریایی جهان از جمله روسیه و چین رزمایش‌های مشترک در سواحل جنوبی و مکران برگزار می‌کند و این اقدام لرزه بر تن استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و آمریکا انداخته است.

وی گفت: امروز در سه نیروی دریایی، هوایی و زمینی به تجهیزاتی دست یافتیم که نه تنها نیازهای دفاعی امنیتی ما را رفع می‌کند بلکه آمادگی این را دارد به سایر کشورهای دوست که اعلام نیاز کنند چه شناور و چه پهباد و موشکی صادر کند.

ارشد نظامی آجا استان مازندران، افزود: امروز برد موشک‌های ما به گونه‌ای رسیده است که هر جا لازم و صلاح باشد در شعاع عملیاتی قرار می‌گیرد.

امیر شفقت ادامه داد: شناورهای ما برای تأمین امنیت و برقراری چرخه اقتصاد در هزاران مایل دورتر از آب‌های سرزمینی حضور دارند.

فرمانده دانشگاه دریایی نوشهر، تصریح کرد: ناوگروه‌های ما برای اولین بار تمامی اقیانوس‌های روی کره زمین را درنوردیدند و این دانش و علم در دانشگاه دریایی نوشهر آموزش داده می‌شود.

امیر شفقت با اشاره به اینکه شاهد تولید انواع شناورها، زیرسطحی‌ها و پهبادها برای نیروهای مسلح و نیروی دریایی هستیم، گفت: از نظر تجهیزات در حوزه‌های دفاعی برای مقابله با دشمن متجاوز که چشم طمع به آب و خاک ما داشته باشد، کمبودی نداریم.

وی گفت: ناوگروه بزرگ ۳۶۰ که در آب‌های بین المللی حضور دارد از فارغ التحصیلان دانشگاه دریایی نوشهر است و حضور ناوگروه‌ها در آب‌های بین المللی نتایج استادان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی است و کاربری آن توسط افسران در آب‌های دوست همه نتایج زحمات اساتید نیروی دریایی و نیروهای چهار گانه ارتش است.

وی در خصوص آخرین دستاوردهای دانشگاه نیروی دریایی نوشهر، گفت: امسال به زودی شناورهای جدید در دریای خزر و مناطق جنوبی و عمان رونمایی و به ناوگان الحاق می‌شود.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر، افزود: در حوزه پهبادی نیز با ایده امیر فرماندهی نیروی دریایی با تشکیل ناوگروه پهبادبر توانستیم بُرد عملیاتی تجهیزات را ارتقا دهیم.

امیر شفقت با اشاره به پسروی آب دریای خزر، بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی با لایروبی اسکله‌های موجود و طرح توسعه سازه‌های دیگری را در آینده دید تا از این چالش عبور کرد.

وی یادآور شد: اگر کشوری می‌خواهد مقتدر باشد باید قوی باشد نه اینکه به سایر کشورها دلگرم شود، اقتدار در عرصه دفاعی به کشور کمک می‌کند تا در همه عرصه‌ها موفق باشد.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNJtf

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46491

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.