رزمایش ارتش در منطقه لرزه بر جان استکبار جهانی انداخته است

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش در نوشهر گفت: رزمایش و دستاوردهای ماندگار و متعدد ارتش جمهوری اسلامی در منطقه، لرزه به جان رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی انداخته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از  ایرنا، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری  به مناسبت روز ارتش در گفت و گو با خبرنگاران در نوشهر افزود: اینکه نیروهای راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در کنار دیگر کشورها از جمله چین و روسیه در آب های جهان مشغول رزمایش است این نشان از اقتدار نظام اسلامی و ارتش دارد.
وی تصریح کرد: روز به روز با همراهی ملت و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران وجبی از خاک ملت از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون را از دست نداده ایم.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر تمام تجهیزات نظامی با فناوری بالا با بهره گیری از توان و اندیشه دانشجویان کشور و دانشجویان این مرز و بوم در این دانشگاه ساخته می شود در حالی که پیش از انقلاب برای تعمیرات شناورها و ناوگروه‌ها وایسته به بیگانگان بودیم.

دریادار شفقت افزود: به عنوان نمونه یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه شناوری که در کشور ساخته شده از توان تخصصی و علمی دانش آموختگان نیروی دریایی ارتش بوده که بسی افتخار بزرگ برای ملت ایران است چرا که این شناورها توان پیمایش در سطح دریا های متلاطم هم دارند.
به گفته وی امروز افزون بر آنکه نیازمندی های امنیتی داخلی را تامین می کنیم بلکه این آمادگی وجود دارد حتی این تجهیزات نظامی در صورت نیاز به خارج هم صادر کنیم از جمله می توان به حوزه شناوری، پهپادی و موشکی اشاره کرد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر بیان کرد: در زمان حاضر شناورهای نیروی دریایی ارتش فقط در حوزه خلیج فارس و بندر عباس مشغول تامین امنیت از مرزهای آبی نیستند بلکه برای امنیت اقتصادی هم هزاران مایل در آن سوی مرزهای آبی در حال تردد هستند.

وی اظهارداشت : امروز آموزش های پهپاد سطحی و زیر سطحی در همین دانشگاه به دانشجویان آموخته می شود شاهد تولید پهپادها و زیرسطحی ها در این دانشگاه هستیم.
دریادار شفقت بیان داشت : بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب که فرمودند آنچه تولید می کنیم قانع نباشیم، همین سبب شده در عرصه زمین، دریا و هوا کسری نداشته باشیم تا چشم طمع دشمن به زمین دریا و هوا وجود نداشته باشد.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر تصریح کرد: ناوگروه ۳۶۰ برای نخستین بار در طول تاریخ ساخته و پرداخته توان علمی دانش آموختگان همین دانشگاه بوده است که تجهیزات کاربردی آن در کشورهای دوست و همسایه مورد استفاده قرار گرفته است.
دریادار دوم شفقت یادآور شد : به زودی شاهد راه اندازی شناورهای مختلف در دریای خزر و جنوب کشور خواهیم بود و این اقدام در راستای الحاق شناورهای جنوب به شمال است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMdPh

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46407

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.