سال گذشته ۱۲ مجوز تاسیسات ساحلی و دریایی در بنادر خوزستان صادر شد

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به حمایت این اداره کل از توسعه صنعت دریانوردی در استان گفت: سال گذشته تعداد ۱۲ فقره مجوز تاسیسات ساحلی و دریایی استان خوزستان صادر و زمینه اشتغال پایدار برای کسب و کارهای مختلف در حوزه صنعت دریانوردی فراهم شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا بهروز آقایی اظهارکرد: با برنامه‌ریزی هایی که انجام شد مطابق با چشم انداز تعریف شده دولت سیزدهم، زیرساخت های لازم به منظور راه اندازی کسب و کارهای مختلف صنعت دریانوردی به ویژه در صنایع کشتی سازی خوزستان (در بنادر استان) ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب برای توسعه صنعت دریانوردی در بنادر امام خمینی (ره)، شادگان، آبادان، خرمشهر، چوئبده، اروندکنار و سجافی گفت: طول سواحل استان خوزستان یک هزار و ۱۸۶ کیلومتر است که ظرفیتی مطلوب برای ایجاد کسب و کارهای مرتبط با این صنعت است.

وی به اهداف تعیین شده در اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر تمامی فعالیت‌ های مربوط به حوزه سواحل اشاره کرد و گفت: سال گذشته به منظور انجام مسئولیت های اجتماعی، گسترش فرصت های شغلی پایدار و همچنین مدیریت سواحل استان ۱۲ فقره مجوز موافقت اولیه احداث و بهره‌برداری از سازه‌های ساحلی و دریایی با کاربری های مختلف صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اضافه کرد: پس از بررسی و تایید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان ۹ فقره مجوز در محدوده نظارتی بندر امام خمینی (ره) و سه فقره در محدوده نظارتی بنادر خرمشهر و آبادان توسط سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شده است.

گفتنی است، بر اساس بند ۲۲ ماده سه آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان موظف است نسبت به ساخت و ساز و یا بهره‌برداری تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز در محدوده سواحل استان از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری کند.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMbpg

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46183

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.