چین اولین کشتی با سوخت هیدروژن را راه اندازی کرد

ترجمه: سید ابوالفضل جعفری نژاد

چین به تازگی اولین کشتی هیدروژنی خود را راه اندازی کرده است که به عنوان نمایشی از این فناوری و برای حمایت از توسعه برنامه های پیل سوختی این کشور استفاده خواهد شد.

به گزارش سی نیوز، این کشتی کهThree Gorges Hydrogen Boat 1 (کشتی کوچک هیدروژنی سه دره شماره یک) نام دارد، در منطقه داخلی اطراف سد Three Gorges (سه دره) متعاقب بزرگترین کشتی الکتریکی چین که سال گذشته نیز برای عملیات در همان منطقه به عنوان یک کشتی نمایشی به آب انداخته شد، فعالیت خواهد کرد.

ساخت این شناور هیدروژنی در 17 می 2022 آغاز شد. این طرح توسط موسسه طراحی کشتی ووهان چانگ‌جیانگ (Wuhan Yangjiang) که بر اساس استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کند، توسعه یافته است.
این کشتی توسط موسسه رده بندی چین (China Classification Society) که به اختصار (CCS) نامیده می شود، طبقه بندی شده و توسط شرکت کشتی سازی جیانگ لانگ (Jianglong)ساخته شده است که در گوانگدونگ به آب انداخته شد.
طول این کشتی 164 فوت و عریض ترین قسمت آن نیز 33 فوت است. این شناور دوبدنه(کاتامارانcatamaran) از فولاد با روبنای آلومینیومی ساخته شده است.

نیروی این شناور توسط یک پیل سوختی هیدروژنی 500 کیلوواتی تامین می شود که با سیستم باتری لیتیومی 1800 کیلووات ساعتی کار می کند.

سرعت این کشتی 17 مایل در ساعت و حداکثر برد عملیاتی آن نیز 124 مایل گزارش شده است. رسانه های چینی آن را بزرگترین کشتی هیدروژنی جهان می نامند که تا به امروز تکمیل شده است. این نوع از شناورها علاوه بر عملکردهای بدون آلایندگی، سطح سروصدا را در حین کار کاهش می دهند.

این کشتی توسط شرکت برق یانگ تسه چین اداره خواهد شد. بر اساس گزارش گلوبال تایمز، این شناور در ابتدا برای تامین حمل و نقل و همچنین برای گشت زنی و بازرسی در آب های بین سد سه دره و سد گژوبا و در مخزن سه دره استفاده خواهد شد.

موسسه رده بندی چین امیدوار است که داده های مهمی را ارائه دهد که به توسعه بیشتر پیل های سوختی هیدروژنی کمک کند.

گزارش ها حاکی از آن است که بازار پیل سوختی در چین به سرعت در حال رشد است و می تواند در چند سال آینده به 1.45 میلیارد دلار برسد.

به گزارش موسسه رده بندی چین، گروه Three Gorges برای حمایت از عملیات کشتی و توسعه نیروی محرکه هیدروژنی برای شناورهای داخلی، در حال سرمایه‌گذاری در ساخت ایستگاه‌های ذخیره‌سازی هیدروژنی ساحلی است.

همچنین در آغاز سال 2022، گروه Three Gorges بزرگترین کشتی کروز رودخانه ای جهان را که با انرژی باتری کار می کرد تحویل گرفت.

بر اساس این گزارش پس از آزمایش، این شناور برای گشت زنی در رودخانه یانگ تسه در مرکز چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این گروه همچنین شبکه ای از ایستگاه های شارژ الکتریکی را در امتداد رودخانه ساخت تا از رشد عملیات شناورهای باتری دار در امتداد آبراه های داخلی چین حمایت کند.

 

ترجمه، تنظیم و انتشار اختصاصی: سی نیوز

ترجمه شده در: روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران

منبع: https://maritime-executive.com/article/china-launches-its-first-hydrogen-fuel-cell-powered-vessel

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46170

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.