افزایش ۲ برابری ظرفیت بندر خرمشهر برای مراوده تجاری در منطقه

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: احداث ترمینال کانتینری باعث افزایش ۲ برابری ظرفیت اسمی بندر خرمشهر و رونق صادرات کالاهای یخچالی و فساد پذیر به حوزه خلیج فارس شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی  اظهار داشت: ترمینال کانتینری بندر خرمشهر به صورت شبانه‌روزی فعال است و ظرفیت تخلیه تمام شناورهای ورودی بین المللی را دارا است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ایجاد شده مربوط به کانتینرهای یخچالی است، عنوان کرد: در ترمینال کانتینری بندر خرمشهر ظرفیت ۵۰۰ پلاک یخچالی ایجاد شده است و سالیانه ۵۰۰ هزار TU کانتینر از این بندر صادر می‌شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت‌: ظرفیت اسمی بندر خرمشهر از ۵ میلیون به ۱۱ میلیون تن افزایش یافته است.

وی همچنین به ظرفیت مناسب فراهم شده در بحث نگهداری و انبارش کالا در این بندر اشاره و ظرفیت فعلی بندر خرمشهر در بحث صادرات کالای یخچالی را ۲۰۰ کانتینر در روز اعلام کرد.

اسعدی بر به روز بودن امکانات به کار رفته در ترمینال کانتینری برای جابه‌جایی کالاهای خشک و یخچالی تاکید کرد و افزود: مهم‌ترین کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر تره و بار و خشکبار بوده که هم اکنون کالاهای فساد شدنی روزانه در حال بارگیری از بندر خرمشهر به سمت کویت است‌.

وی در ادامه به ایجاد خطوط کشتیرانی میان بندر خرمشهر و کویت برای حمل کانتینرهای خشک و یخچالی اشاره کرد و گفت: به صورت منظم و در هفته ۲ بار کانتینرهای یخچالی به مقصد کویت منتقل می‌شوند و ظرفیت خوب و آمار مناسبی از صادرات کالا را سبب شده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با یادآور شدن اینکه رونق بندر تاثیر مستقیمی بر معیشت مردم به ویژه مردم منطقه و کاهش معضل بیکاری دارد بر حمایت از بازرگانان در این راستا خبر داد.

اسعدی بیان کرد: بنا بر استقبال صاحبان کالا بندر نیز امتیازات خاصی را برای صاحبان کالا که صورت مرتب صادرات به کویت را از طریق این بندر انجام می‌دهند در نظر گرفته است و تسهیلات خوبی را به این منظور اختصاص می‌دهد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:news.mrud.ir/news/131388

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46067

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.