واگذاری پس‌کرانه‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به سرمایه‌گذاران

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۳ میلیون تن انواع کالا در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است، گفت: از این میزان، ۱۷ میلیون تن کالاهای صادراتی پتروشیمی بود.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، بهروز آقایی با اشاره به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی در بندرامام، اظهار کرد: این منطقه به اندازه کافی از اراضی مسطح و دارای زیرساخت برای واگذاری به سرمایه‌گذاران صنایع پایین دست پتروشیمی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این اراضی، مجوزهای زیست محیطی با کاربری‌های موردنیاز برای صنایع پتروشیمی را دارد، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده فرآیند اخذ دیگر مجوزها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه پس‌کرانه‌های این منطقه در قالب قراردادهای مختلف به سرمایه‌گذاران جهت بهره‌برداری واگذار می‌شود، گفت: به منظور افزایش تولید محصولات مختلف صنایع پایین دست، فرآیندهای واگذاری اراضی در شرایطی پایدار و مطمئن انجام می‌شود.

آقایی با بیان اینکه همجواری صنایع پتروشیمی با بندر امام خمینی (ره) یک مزیت کاربردی و رقابت پذیر است، ادامه داد: در این راستا از سال گذشته، برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعالیت خطوط منظم کشتیرانی جهت تسریع در حمل کالاهای صادراتی پتروشیمی‌ها پیش بینی شده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNFms

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45879

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.