سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری در چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از سرمایه گذاری هشت میلیارد دلاری در سال گذشته این حوزه مختلف خبر داد و اعلام کرد: این سرمایه گذاری هنوز به پایان نرسیده و در حال انجام است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، امیر مقدم اظهار کرد: ماحصل اقدامات صورت‌گرفته در حوزه جذب سرمایه در سال گذشته این بود که مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از ۴.۹ میلیارد دلار در پایان سال ۱۴۰۰ به هشت میلیارد دلار در پایان سال ۱۴۰۱ رسید و برای سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری شد که این رقم به ۱۴ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: از مجموع هشت میلیادر دلار سرمایه‌گذاری انجام شده، جذب سرمایه دو میلیارد دلاری در حوزه انرژی‌های پاک بوده است. ساخت کارخانه تولید سلول‌های خوشیدی در منطقه آزاد آغاز شده، این کارخانه ظرفیت تولید سلول‌های خورشیدی را از مراحل ابتدایی تا انتها را دارد و می‌تواند برای تولید سالانه ۵۰۰۰ مگاوات برق از انرژی خورشید، سلول تولید کند. این مجموعه، اشتغالزایی ۵۰۰۰ نفری در زمان ساخت را به همراه داشته و پس از بهره‌برداری برای ۳۰۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد. فاز نخست کارخانه تولید سلول‌های خوشیدی در سال ۱۴۰۴ و فاز نهایی آن در سال ۱۴۰۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: مورد برجسته دیگر فراهم شدن مقدمات جذب سرمایه ۸۰۰ میلیون دلاری در عرصه صنایع سنگین و فولاد است. چنانکه در ماه‌های پایانی سال، مقدمات این سرمایه‌گذاری مستقیم از سوی یک شرکت کنسرسیومی با ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی و ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری داخلی در صنعت فولاد فراهم شد و پیش‌بینی می‌شود این پروژه در نیمه نخست سال جدید وارد فاز اجرایی شود. پروژه‌ای که پس از بهره‌برداری ظرفیت تولید فولاد کشور را ۳.۵ میلیون تن افزایش داده و برای ۶۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:isna.ir/xdNCH9

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45722

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.