بنادر گیلان ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود سه‌میلیون تن کالا را دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: سال گذشته بالغ بر ۱.۵ تن کالا در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد اما این استان ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود سه میلیون تن کالا را داراست.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، حسین یونسی در نشست فعالان اقتصادی گیلان با استاندار در رشت اظهار کرد: طی سال گذشته پس از پنج سال در بخش تخلیه‌ و بارگیری در بندرانزلی شاهد رکوردشکنی بودیم طبق آمارها گیلان رتبه دوم را در میان بنادر کشور برای تخلیه و بارگیری دارد.

وی افزود: در سال جاری نیز افزایش ترافیک دریایی و تقویت تجهیزات بندری مهم‌ترین اهداف بندری و دریایی استان است.

وی ادامه داد: همچنین طی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۷.۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا بودیم در حالی که طی پنج سال گذشته هیچ‌گاه بندرانزلی نتوانسته بود به تخلیه و بارگیری بیش از ۱.۵ میلیون تن کالا دست یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اضافه کرد: در حوزه ترانزیت کالا طی سال گذشته در بندر انزلی شاهد رشد ۳۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل‌ از آن بودیم و در بخش عملیات کانتینری نیز رشد ۷۳ درصدی کالا را در بندر انزلی تجربه کردیم.

یونسی اضافه کرد: این در حالی است که تا تیرماه سال گذشته آمار ما منفی بوده اما پس از آن و از اوایل مرداد ماه، کشتی‌ها به سمت گیلان امدند و شاهد حضور روزانه حداقل هشت تا ۹ کشتی بودیم.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjM5r3

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45549

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.