خط کشتیرانی ژاپن به ساخت کشتی‌های کانتینری متوسط روی آورد

شرکت خط کشتیرانی ژاپنی ONE به منظور مقابله با نوسانات بازار حمل کانتینری استراتژی خود را پیرامون سفارش کشتی‌های غول‌پیکر تغییر داده و ۱۰ فروند کشتی متوسط ۱۳۷۰۰ TEU سفارش داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا؛ قرار است این کشتی‌ها به سوخت آمونیاک و متانول مجهز شوند. علاوه بر آن بادگیر‌های کمانی برای کاهش سوخت بر روی آن‌ها نصب خواهد شد.

شرکت Ocean Network Express (ONE) اعلام کرده استراتژی خود را به منظور مقابله با نوسانات بازار حمل کانتینر پیرامون گرایش به سمت کشتی‌های غول‌پیکر ۲۴ هزار teu تغییر داده و از این پس کشتی‌هایی را با ظرفیت بین ۱۳ تا ۱۵ هزار TEU سفارش داده و یا خریداری خواهد کرد.

شرکت ONE اعلام کرده تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای تجهیز ناوگان و سفارش کشتی‌های جدید‌ی با ظرفیت ۱۵۰ هزار TEU در سال سرمایه گذاری خواهد کرد.

۱۰ فروند کشتی سفارش داده شده جدید شرکت ONE توسط کارخانجات هیوندا و کشتی‌سازی نیهون کره جنوبی ساخته می‌شود؛ که در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ میلادی تحویل خواهند شد.

بر اساس رتبه‌بندی آلفا‌لاینر خط کشتیرانی ONE با ۲۰۰ کشتی کانتینری و ظرفیت بیش از ۱.۵ میلیون TEU در رتبه هفتم جدول کشتیرانی کانتینری جهانی قرار دارد.

در پایان این گزارش آمده است تغییرات استراتژی شرکت ONE به منظور سفارش کشتی‌های متوسط در حالی صورت می‌گیرد که گروه کشتیرانی دانمارکی مرسک نیز تصمیم گرفته نسبت به سفارش کشتی‌های جدید در سایز متوسط اقدام کند.

 

بازنشر گزارش: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95457

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45497

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.