رونق گردشگری دریایی در نوروز با کمک مرزبانان هنگ مرزی آستارا

به گزارش سی نیوز سرهنگ هادی قاسمی، فرمانده هنگ مرزی آستارا در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه قایق های تفریحی فعال در نوار ساحلی آستارا در ایام نوروز ساماندهی شده و باعث رونق گردشگری دریایی در این شهرستان شده است، اظهار کرد: هنگ مرزی آستارا کارت فعالیت به ناخدایان قایق های تفریحی صادر کرده است و بر استفاده همه سرنشینان در استفاده از جلیقه نجات در سفرهای کوتاه ساحلی توسط مسافران نوروزی تاکید دارد.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از نوار ساحلی آستارا، افزود: فعالیت قایق های تفریحی در چارچوب مقررات و در راستای اشتغالزایی به جوانان آستارایی انجام می شود.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه با هوشیاری مرزبانان، امنیت مطلوبی در مرزهای منطقه حاکم است، عنوان کرد: به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی، اکیپ های شناوری هنگ مرزی آستارا با همکاری یگان حفاظت منابع آبزیان و پایگاه نیروی دریایی ارتش در آستارا اقدام به اعزام گشت های مشترک تلفیقی جهت حفظ و حراست از مرزهای آبی، ذخایر دریایی و همچنین جلوگیری از صید غیرمجاز درحوزه استحفاظی شهرستان مرزی بندر آستارا می نمایند.

مرزهای استان گیلان جزو سرحدات امن کشور

قاسمی برپایی نمایشگاه سیار عکس مرزی در محورهای ورودی استان گیلان، برپایی تعمیرگاه سیار و امداد جاده ای در مسیر تردد مسافرین نوروزی در شهرستان آستارا، برپایی تعمیرگاه سیار شناوری به منظور امداد رسانی به شناورهای تفریحی در طول تعطیلات نوروزی و نشست مشارکتی مرزبانان هنگ مرزی آستارا با سازمان های امدادی در ایام نوروز را از جمله اقدامات هنگ مرزی آستارا عنوان کرد و افزود: خدمت به مرزنشینان افتخاری برای مرزبانی است.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی مرزبانان، مرزهای آبی و خاکی استان گیلان مقتدرانه حراست می‌شود و تحت پوشش و مراقبت‌های کامل و دقیق مرزبانان فراجا است، تصریح کرد: مرزهای کشورمان در استان گیلان، جزو سرحدات امن محسوب می‌شود.

دریابانان فرماندهی هنگ مرزی آستارا برای پیشگیری از وقوع هر حادثه ناگوار در طرح های سالمسازی و مناطق خطرآفرین آستارا بر فعالیت شناورهای تفریحی در نوروز ۱۴۰۲ نظارت دارند و طرح امنیت نوروزی هنگ مرزی آستارا در مناطق گردشگر پذیر شهرستان نظیر نوار ساحلی و گردنه کوهستانی حیران تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

 گشت دریایی با شناورهای تفریحی و بازدید از مرز دریایی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شمال غربی استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا یکی از پرطرفدارترین تفریحات دریایی در میان مسافران نوروزی به آستارا است.

حضور مقتدرانه مرزبانان همیشه بیدار و سرافراز هنگ مرزی آستارا و همچنین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز آستارا و بهره مندی مسافران نوروزی از تفریحات دریایی در نقطه صفر مرز دریایی با قایق‌های تفریحی برای مسافران نوروزی بسیار جذاب است.

شهرستان مرزی آستارا که از جمله مهمترین مرزهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و دارای سه مرز آبی، خاکی و ریلی با کشور جمهوری آذربایجان است، از مناظر چشمگیر مرز زمینی، ریلی و همچنین مرز دریایی برخوردار است که همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد.

با تلاش شبانه روزی پلیس مرزبانی مقتدر، استوار و تیزبین هنگ مرزی آستارا و تعامل بسیار خوب مرزنشینان حامی، مرزهای استان گیلان مقتدرانه حراست می‌شود و تحت پوشش مرزبانان فراجا است که با تمام توان در دورترین مناطق مرزی استان سرسبز و گردشگرپذیر گیلان در راستای برقراری امنیت ملی با عشق به وطن خدمت می‌کنند تا مسافران نوروزی در امنیت کامل با سفر به شهرستان های مختلف استان با آرامش خاطر از سفر خود لذت ببرند.

مرزهای آستارا؛ گذرگاه امن منطقه ای

شهرستان مرزی آستارا که در پیشانی ایران اسلامی و در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور آذربایجان قرار دارد، کانون ارتباط زمینی، دریایی و ریلی جمهوری اسلامی ایران با اوراسیا، منطقه قفقاز، روسیه و کشورهای اروپای شرقی است و با حضور مقتدرانه مرزبانان هنگ مرزی آستارا و همچنین نیروهای پایگاه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک گذرگاه امن منطقه ای مطرح بوده و مورد توجه کشورهای همسایه در حوزه اقتصادی است.

وجود ۳۸ و نیم کیلومتر مرز فعال زمینی و ۱۸ و نیم کیلومتر مرز دریایی با جمهوری آذربایجان و همچنین راه آهن بین المللی آستارای ایران و آستارای آذربایجان این شهرستان مرزنشین استان گیلان را به کانون تجارت، حمل و نقل و صادرات و واردات شمال ایران تبدیل کرده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNBwg

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45405

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.