سرمایه گذاری 90میلیون دلاری کشتیرانی ج.ا.ا برای کریدور شمال – جنوب

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا؛ محمدرضا مدرس خیابانی در آیین شروع عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چند منظوره در شرکت صدرا بهشهر در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اکنون قرارداد حدود ۶۰ میلیون دلار با شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بهشهر برای ساخت ۴ فروند شناور برای ناوگان کشتیرانی خزر منعقد شده است.

وی با بیان این که حدود ۱۰ میلیون دلار نیز قرارداد توسعه ای و تجهیزاتی در بندر روسیه منعقد شده است، بیان داشت: ۱۷ میلیون دلار نیز برای خرید یک فروند کشتی روسی را نیز امسال با هدف تقویت جابجایی حمل و نقل کالاهای اساسی در دریای شمال عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که کشتیرانی با ۱۵۰ فروند و با ظرفیت ۵ میلیون تن نقش مهمی در جابجایی کالا دارد، ادامه داد: تقویت کشتیرانی در شمال کشور مورد تاکید دولت سیزدهم است و به همین دلیل امسال حدود ۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری عملیاتی شده است.

مدرس خیابانی به ارایه گزارشی از عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: در بخش کانتینری چهاردهمین خط بزرگ دنیا و در خاورمیانه نیز بزرگ‌ترین خط کشتیرانی هستیم که در حمل فله، محموله کانتینری و بانکرینگ فعالیت داریم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: سال گذشته رکوردهای تاریخی را ثبت کردیم و توانستیم ۲۷ میلیون تن کالا را جابه‌جا کنیم که رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال قبل داشت.

وی با بیان اینکه امسال نیز با رشد پنج درصدی میزان حمل و نقل دریایی به حدود ۳۰ میلیون تن رسیده است، اظهار داشت: توسعه حمل نقل دریایی بر اساس سیاست دولت با گسترش ناوگان درشمال برنامه ریزی شده است.

مدرس خیابانی با ذکر این نکته که نیاز امکانات و تجهیزات زیر ساختی در کشتیرانی زیاد است و برای جبران آن به تسهیلات ارزی نیاز داریم، گفت: کشتیرانی برای توسعه باید از صندوق توسعه ملی حمایت مالی خوبی دریافت کند.

وی ادامه داد: طبق برنامه بنا داریم سالیانه یک فروند به ظرفیت کشتیرانی کشور اضافه شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسعه همسان و متوازن را در کشتیرانی مهم توصیف کرد و گفت: اکنون خطوط و نمایندگی را در بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را توسعه دادیم و ساختار الکترونیکی در ارتباطات اداری شکل گرفته است.

مدرس خیابانی با بیان این که لجستیک دریایی را از دریای چین و هند به سمت کشورهای دریای خزر گسترش داده شده است، گفت: خط ونزوئلا را شکل دادیه ایم که برای رونق این خط تجار باید برنامه ریزی داشته باشند.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.goftemandarya.com/1360

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44953

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.