اولین نشست‌ تخصصی اقتصاد دریامحور در انجمن کشتیرانی برگزار شد

سلسله نشست‌های تخصصی با محور اقتصاد دریامحور و موضوع‌های متنوعی كه این نوع از اقتصاد در بر می‌گیرد، با هم‌فكری و همكاری اهالی دریا آغاز شد.

به گزارش سی نیوز نخستین نشست با موضوع كشتی و اقتصاد دریامحور با حضور دو چهره مطرح و نخبه حوزه اقتصاد دریا، دكتر شهراد كوكبی و مهندس حسن رضا صفری، مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان عصر روز سه شنبه 16 اسفندماه در انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته ایران  برگزار شد و دو كارشناس مذكور به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند و نخستین نشست با پرسش و پاسخ به پایان رسید.

 

این شروعی است برای بررسی همه موضوع‌های مرتبط با اقتصاد دریا با حضور عموم كارشناسانی كه دانش و تجربه لازم و تسلط بالایی به موضوع نشست‌ها دارند؛ در این رابطه ذكر چند نكته ضروری است:
اول: سلسله نشست‌های تخصصی همان طور كه از عناوینش پیداست، ادامه‌دار خواهد بود و سلسله‌وار و پیوسته با اعلام موضوع، كارشناسان، مكان و زمان مشخص، اعلام خواهد شد.
دوم: سلسله نشست‌های تخصصی با مشاركت فعالان حوزه دریا برگزار می‌شود و انجمن‌ها و فعالان دریایی می‌توانند در برگزاری این نشست‌ها اعلام همكاری كنند. در حال حاضر، انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته ایران، دفتر صنایع دریایی و ریلی وزارت صمت، موسسه رده بندی ایرانیان، انجمن صنعت بانكرینگ، انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری و به تازگی هم شركت كشتیرانی پارس عبور به این جمع پیوسته است.
سوم: انتخاب موضوع با هم‌اندیشی صورت می‌گیرد و پیشنهاد كارشناسان برای مشورت گروهی در اختیار حامیان نشست قرار می‌گیرد و در صورت تایید، به صورت رسمی اعلام می‌شود.
چهارم: نشست‌ها به صورت دوره ای برگزار می‌شود و بنا به درخواست هر كدام از حامیان، نشست در مكان مورد نظر آن‌ها برنامه ریزی و اجرا می‌شود. در این راستا، دومین نشست در سال آینده در موسسه رده بندی ایرانیان برگزار خواهد شد.


پنجم: نشست‌ها پذیرای تضارب آراست؛ بنابراین، موافق و مخالف یك موضوع می‌تواند در كمال آرامش و صمیمیت به تضارب اندیشه پرداخته و نكات خود را مطرح كنند.
ششم: هر نشست به طور خلاصه در سایت و روزنامه دریایی اقتصاد سرآمد و سایر رسانه‌های دریایی منتشر می‌شود و به طور كامل در كتابی مدون چاپ خواهد شد.
هفتم: محدودیتی برای مشاركت در برگزاری نشست‌ها برای انجمن‌ها و فعالان دریایی نیست تا همین اندیشه‌ورزی خود تبدیل به نهاد قلبی و هم‌گرایی فكری و احساسی جمع دریایی‌ها شود و به ارتباطات سالم كمك كند.
هشتم: برگزاری دومین نشست در اواخر فروردین سال ۱۴۰۲ اعلام و برنامه به طور منظم تا پایان سال ادامه خواهد یافت.از اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان حوزه اقتصاد دریا در تمامی ابعاد آن، دعوت به هم‌فكری و هم‌كاری می‌كنیم تا با پیشنهاد موضوع و كارشناس و یا اعلام آمادگی خود و نیز ارائه آمار و اطلاعات به افزایش كیفیت نشست‌ها مدد رسانند.از آن جا كه سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه دریا می‌تواند:
موجب هم‌اندیشی و تضارب اندیشه‌ها شود.
آخرین اطلاعات فعالان و پژوهشگران را به جامعه ارائه دهد
اطلاعات دقیق و به روزی در اختیار تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در مجلس و دولت قرار دهد
و خوراك فكری علاقه‌مندان و دانشجویان و دانش ‌پژوهان را در حد مناسبی ارائه كند، حائز اهمیت و اعتبار است.
در آینده می‌توان سلسلسه‌نشست‌ها را به كنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی پیوند داد و آثار بزرگی در سطح ملی و بین‌المللی از اندیشه و تجربه بالای اهالی دریا به نمایش گذاشت.

 

انتشار: سی نیوز

منبع: https://eghtesadsaramad.ir/Newspaper/item/109338

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44862

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.