علی زارعی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند شد

در مراسمی با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، «علی زارعی» به‌ عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، معارفه شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از مارین نیوز، طی حکمی از سوی وزیر اقتصاد و دارایی علی زارعی به عنوان مدیر جدید سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد. در حکم وزیر اقتصاد آمده است که: با عنایت به پیشنهاد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و تایید رئیس جمهور، به موجب این ابلاغ به مدت سه سال به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی اروند منصوب می‌شوید.

در بخشی دیگری از این حکم آمده است:انتظار می‌رود ضمن هماهنگی هماهنگی با دبیر خانه شورای عالی و با التزام به تعهد نامه مدیران دولت مردمی نسبت به انجام وظایف و ماموریت‌های محوله اقدام مقتضی معمول دارید.

علی زارعی از خرداد ۹۵ تا آذر ۹۷ مدیر سابق منطقه جنوب شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بود و بعد از آن مدیرعامل جدید شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) شد. محمدرضا اسکندری در مهرماه ۱۴۰۰ به عنوان مدیر عامل منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

به دنبال صدور این حکم، درمراسمی در تاریخ چهاردهم اسفند ماه با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری -صنعتی و ویژه اقتصادی «علی زارعی» به‌عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، معارفه شد.

در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند حجت‌الله عبدالملکی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان، فرمانداران و امامان جمعه آبادان و خرمشهر و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

مهندس «علی زارعی» در آئین معارفه و آغاز به کار رسمی به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج)، بیان کرد: از اعتماد وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر خاندوزی و مشاور رئیس جمهور و دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی کشور، جناب آقای دکتر عبدالملکی تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: به واسطه توفیق و فرصتی که در دولت انقلابی نصیب بنده شد، در یکی از مهمترین جایگاه‌های توسعه اقتصادی کشور، یعنی مناطق آزاد کشور و در یکی از راهبردی‌ترین این مناطق (منطقه آزاد اروند) مفتخر به سربازی و خدمت شدم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: ظرفیت‌های صنعتی منطقه خوزستان از جمله صنایع نفت و گاز، کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع دریایی به ویژه (گردشگری دریایی)، این استان را به نگینی کم‌نظیر برای رشد و توسعه کشور تبدیل کرده است.

مهندس زارعی ضمن تشکر از همه تلاش‌های صورت گرفته و تقدیر از همه مدیران و دست‌اندرکاران منطقه آزاد اروند، گفت: باید بپذیریم استان خوزستان و منطقه آزاد اروند با همه شایستگی، در جایگاه واقعی خود ننشسته‌اند.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل مناطق آزاد در کشور، این بود که بتوانیم با حذف بروکراسی‌های رایج دست و پا گیر و حتی ایجاد مشوق‌های انگیزشی، فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری را برای ایجاد جهش صنعتی و اقتصادی در مناطق فراهم آوریم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه منطقه آزاد اروند، باید لوکوموتیو پیش‌ برنده ظرفیت‌های منطقه خوزستان باشد، یادآور شد: همجواری با کشورعراق و ظرفیت بسیار خوب استان بصره، همچنین وجود مرز راهبردی با کشور عراق، اهمیت توجه به این منطقه را دو چندان کرده است.

مهندس زارعی توجه به بهره‌برداری از فرصت‌های رشد اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان در منطقه را یکی از سیاست‌های کلی این سازمان در مدیریت آینده برشمرد و گفت: باور ما بر این است که اگر ریل اقتصادی کشور از «اقتصاد سنتی و نفت پایه» به سمت « اقتصاد دانش پایه و صادرات محور» تغییر جهت ندهد، نه تنها از حیث اقتصادی دچار چالش خواهیم بود، بلکه از لحاظ امنیتی و سیاسی هم دچار تهدید خواهیم شد.

وی با اشاره به ابعاد اجتماعی منطقه آزاد اروند، گفت: در استانی با این همه منابع راهبردی و صنایع بالادستی مادر، شرمنده‌ایم که مردم در نقاط مختلف شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، در وضعیت نامطلوبی زندگی می‌کنند. در استانی با این حجم از منابع، آمار آسیب‌های اجتماعی متأسفانه بالا است و این نرخ شایسته استان خوزستان نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: بنا داریم در دوره جدید به ابعاد اجتماعی توسعه منطقه در کنار توجه به ابعاد اقتصادی توجه ویژه داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش همه کارشناسان و مدیران منطقه آزاد اروند و به پشتوانه حمایت مقام عالی وزارت اقتصاد و دبیرخانه مناطق آزاد کشور، همچنین مدیران استانی و استاندار خوزستان، نماینده محترم ولی فقیه و سایر مدیران و مسئولان، در دوره پیش رو، دوره ای همراه با تحول، رشد و شکوفایی در منطقه رقم زده شود و گفت: از زحمات مهندس اسکندری کمال تشکر و قدردانی را داشته و برای ایشان آرزوی طول عمر با عزت، صحت و سلامت را از خداوند منان مسألت دارم.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: http://marinenews.ir/fa/news/38295

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44760

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.