«كشتی و اقتصاد‌ دریا»در انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته ایران

سه شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ قرار است با ابتكار روزنامه اقتصاد سرآمد و حمایت انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته ایران، پایگاه خبری دریایی سی نیوز و نیز همراهی جمعی از اهالی و ارگان های دریایی، سلسله نشست‌های تخصصی با محور اقتصاد دریامحور كلید بخورد و این روند دامنه دار و ادامه‌دار باشد.

سلسله نشست‌های تخصصی كه به صورت میزگرد برگزار خواهد شد، بر آن است تا نكات مهم دریایی را كارشناس‌محور به صورت مستمر، منظم و دقیق بررسی و تحلیل كند و نتایج آن هم در رسانه‌های دریایی و هم در قالب یك كتاب منتشر كند. كتابی كه می‌تواند مرجعی باشد برای مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر و پژوهشگران و دانشجویان كه بتوانند مباحث كارشناسی‌شده حوزه دریا را به صورت منسجم و مرتب دریافت داشته و از آن‌ها بهره‌مند شوند.

در نشست نخست، موضوع «كشتی و اقتصاد‌دریا» هدف قرار گرفته است تا بتوان مسائل و مباحث مرتبط با كشتی در ایران را اعم از كشتی‌سازی، تعمیرات و بهره‌برداری از كشتی در جهات مختلف مورد كنكاش قرار گیرد. ممكن است بحث میزگرد با چنین موضوع مهمی در یك نشست به پایان نرسد، بنابراین نشست‌های بعدی تا آن‌ جا پیش می‌رود كه در نهایت یك تحلیل منسجم و قابل قبول از موضوع به مخاطبان دریایی منتقل شود.

مباحث و محورهای دیگری، پیش بینی شده است كه با اتمام هر گروه از نشست‌ها، نشست‌های دیگر با موضوع جدید، دنبال خواهد شد به نظر می‌رسد كه تمامی مباحث حوزه دریا قابل بحث باشد؛ زیرا مطالب منسجم و كارشناسی كمتر در این حوزه یافت می‌شود و هر چه در این چارچوب، تولید اندیشه شود، ظرفیت همچنان وجود خواهد داشت.

ضمن این كه اركان دریایی بسیار متكثر و متعدد و هر كدام دارای موضوع های خاص خود هستند و در آینده، به كشتی نقد و بررسی خواهند نشست و در جمعی صمیمانه و كارشناسانه، به طرح و بحث مسائل مبتلابه خواهند پرداخت.

 

انتشار: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44759

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.