فیلمنامه «دریادار بایندُر» برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد

فیلمنامه «دریادار بایندُر»، به کارگردانی عبدالرحمان شلیلیان برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، برنده جایزه بهترین فیلمنامه بلند هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برای فیلمنامه «دریادار بایندُر» گفت: این جشنواره در تبیین فرهنگ مقاومت می‌تواند موثر باشد و قطعا ضرورت جامعه است ولی باید دیگر حوزه‌های مقاومت نیز مورد بررسی، مداقه و تامل قرار گیرد.

عبدالرحمین شلیلیان در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در عسلویه اظهار داشت: جشنواره فیلم مقاومت، فی نفسه کاری خوب و امری پسندیده است. همانگونه که خود مقاومت امر مقدسی است جشنواره هم در نکوداشت، بزرگداشت و تبیین مولفه‌های مقاومت می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: جشنواره در تبیین فرهنگ مقاومت می‌تواند موثر باشد و قطعا ضرورت جامعه است و باید حوزه‌های مقاومت مورد بررسی، مداقه و تامل قرار گیرد.

شلیلیان گفت: همیشه مقاومت یک شکل ابزاری به معنای سلاح و تسلیحات و جنگ فیزیکی نیست و ابعاد فکری، فرهنگی و فلسفی می‎تواند داشته باشد. در این حوزه‌ها باید بیشتر تامل کرد و آن را صرف یک عمل فیزیکی و توام با جنگ ندید و دیگر حوزه‌ها را نیز باید بررسی کرد.

وی افزود: البته به لحاظ بصری جنبه‌های جنگی آن می‌تواند جذاب‌تر هم باشد ولی بابت دیگر حوزه‌های مقاومت هم باید فکرهایی کرد.

شلیلیان همچنین اظهار داشت: مقاومت بحث جدیدی نیست. از زمانی که بشر زندگی جمعی خود را شروع کرد مقاومت هم با آن ایجاد شد و یک مقوله و مولفه بنیادین در وجود بشر است.

وی افزود: با نگاه به تاریخ و مطالعه آن افرادی بودند که وجه اشتراکی داشتند و آن غیرت و وطن پرستی آنها بود و روحیات مشترکی داشتند.

این نویسنده گفت: مقاومت امر مقدسی است و دفاع از حمیت، داشته‌ها، آب و خاک و فرهنگ است.

برنده جایزه بهترین فیلمنامه بلند هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: وقتی بزرگانی نداشتیم بیرق مقاومت را دست بگیرند فاجعه ایجاد شده است. در جامعه‌ای هم وقتی افرادی که باید فریاد کنند و مقابل ظلمی بایستند نباشند، آن جامعه دچار خسران شده است.

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با شعار گفتمان مقاومت نهضت جهانی مستضعفین و آزادی قدس شریف به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری جلال غفاری تقدیراز ۱۲ تا۱۷ اسفند ماه در خلیج فارس در حال برگزاری است.

 

تنظیم و انتشار: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85046536

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44643

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.