گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در اروندرود

همزمان با آغاز حرکت عظیم کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، زائران سرزمین‌نور از بندر خرمشهر بازدید کردند.

به گزارش سی نیوز به نقل از مرین پرس، همزمان با آغاز حرکت عظیم کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بندر خرمشهر آماده میزبانی از زائران سرزمین‌نور شده است.

نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، در این خصوص اظهار کرد: به رسم هر ساله بندر خرمشهر آماده میزبانی از زائران سرزمین نور است. امروز کاروان‌های راهیان‌نور از سراسر کشور از جمله استان‌های البرز، قزوین و خوزستان در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر حضور یافتند و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

وی افزود: بندر خرمشهر نخستین مکانی بود که به اشغال دشمنان بعثی درآمد اما با حماسه و جانفشانی رزمندگان اسلام، این بندر مهم تجاری از چنگ ظالمانه آنها درآمد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: رودخانه اروند‌رود یادآور حماسه، اخلاص، فداکاری و رشادت مردان الهی بود که با ایمان راسخ و نیت راستین برای حفظ اسلام و کشور در برابر دشمن بعثی تا بن دندان مسلح ایستادگی و مقاومت کردند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک این میهن پر افتخار اشغال شود.

به گفته وی؛ تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از بندر خرمشهر بازدید کردند و حضور زائران تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

اسعدی تصریح کرد: ساختمان قدیمی بندر خرمشهر به دلیل قرارگیری در کنار اروندرود مرز آبی با عراق به عنوان یکی از مکان‌های استراتژیک مهم در دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: این ساختمان در سال‌های گذشته ثبت ملی شد و امروزه مورد بازدید کاروان‌های راهیان‌نور است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فضاسازی دفاع مقدسی در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برای استفاده هر چه بیشتر زائران سرزمین‌نور فراهم شده است تا این دلداگان شهدا از نزدیک به حماسه‌سازان دفاع مقدس آشنا شوند.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://marinepress.ir/plus/41566/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44626

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.