سفیر برزیل از ظرفیت‌های سرمایه گذاری و دریانوردی آبادان بازدید کرد

سفیر برزیل در تهران در جریان سفر خود به آبادان از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر و همچنین ظرفیت دریانوردی در اروندرود و بندر آبادان بازدید کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، «لودمار گونسالوس آگیلار نتو» با اشاره به اینکه قابلیت‌های مجموع بنادر استان خوزستان از سوی کشور برزیل در حال بررسی است گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در بندر آبادان و همچنین ظرفیت دریانوردی در اروندرود نیز بخشی از این بررسی‌ها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی برزیل مشتاق فعالیت تجاری در حوزه نفت و فرآورده‌های سوختی هستند گفت: بخش مهمی از ظرفیت این نوع سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی وجود دارد.
آگیلار نتو ادامه داد: قطعاً برای شناخت بهتر از این ظرفیت‌های اقتصادی در آینده سفر جداگانه‌ای به بندر امام خمینی خواهم داشت تا از نزدیک با فرصت‌های سرمایه‌گذاری این مجتمع بندری آشنا شوم.

سفیر برزیل همچنین میزان مبادلات ایران و برزیل در سال ۲۰۲۱ میلادی را در حدود ۱.۲ میلیارد دلار اعلام و بیان‌کرد: در سال ۲۰۲۲ میلادی این میزان به ۴.۲ میلیارد دلار رسید که با در نظر گرفتن تجارت غیرمستقیم این دو کشور، حجم این مبادلات را می‌توان بیش از هفت میلیارد دلار برآورد کرد.

وی کشور عراق را یک بازار مناسب برای ترانزیت و صادرات کالا عنوان کرد و گفت: بندر آبادان از فاصله نزدیکی به این کشور برخوردار است که می‌تواند زمینه توسعه تجارت در حوزه صادرات و ترانزیت کالا‌های کشور برزیل را فراهم کند.

لودمار گونسالوس آگیلارنتو، سفیر برزیل در جمهوری اسلامی ایران دوشنبه به آبادان سفر کرد و از بندر آبادان، پالایشگاه و پتروشیمی این شهر بندری بازدید کرد.

در این بازدید کامبیز مالکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ضمن اشاره به اراضی توسعه‌ای و پایانه‌های تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی پیشنهاد کرد تا در سفر بعدی سفیر برزیل، وی از نزدیک در جریان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مجتمع بندری امام خمینی وهمچنین پروژه‌های زیرساختی و اقتصادی در حوزه‌های صنایع شیمیایی، پالایشگاهی، صنایع تبدیلی و ارزش افزوده قرار گیرد.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95226/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44547

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.