بزرگترین کشتی «رو رو» جهان رونمایی شد

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا؛ CLdN ارائه دهنده خدمات لجستیکی در سراسر جهان از کشتی رو-رو مجهز به بادبان تا شونده برای عبور از مسافت­‌های دریایی داخلی در آلمان رونمایی خواهد کرد.

MV Delphine اولین کشتی در ناوگان CLdN است که به این سیستم مجهز شده است و از ۲۷ فوریه در Zeebrugge بلژیک به خدمت گرفته خواهد شد.

مالک کشتی در مارس ۲۰۲۲ میلادی با شرکت فنلاندی Norsepower برای اجرای نصب بادبان قرارداد بست. شرکت Norsepower تخمین زده است که این فنّاوری بسته به مسیر، به کاهش مصرف سوخت و انتشار کربن بین ۷ تا ۱۰ درصد دست خواهد یافت.

کشتی دلفین در سال ۲۰۱۸ میلادی با ظرفیت ۲۷۶۸۷ dwt با طول ۷۶۷ فوت، ساخته شده است. این کشتی که در مالتا به ثبت رسیده است، دارای عرشه‌­ای به مساحت نزدیک به هشت هزار متر است که آن را به بزرگترین کشتی در خصوص تردد در مسافت‌­­های داخلی در نوع خود تبدیل می­‌کند.


بر اساس اعلام AIS؛ دلفین در ۱۷ فوریه به روستوک آلمان رسید، جایی‌که مرحله نهایی نصب بادبان‌­های تاشو انجام شد. لازم به ذکر است؛ که کشتی مجهز به دو بادبان تا شونده است که هر کدام تقریباً دارای ۱۱۵ فوت ارتفاع و قطر ۱۶ فوت هستند.

CLdN گزارش می‌دهد که سیستم بادبان کاملاً خودکار است و هر زمان که باد به اندازه کافی قوی باشد بادبان­‌ها به طور خودکار شروع به کار خواهند کرد که باعث صرفه­‌جویی در مصرف سوخت و انتشار گاز‌های گلخانه‌­ای خواهد شد.

گروه کشتیرانی CLdN گزارش می‌دهد که این کشتی در حال حاضر یکی از کم مصرفترین کشتی­‌های رو-رو در مسافت­‌های کوتاه در جهان است.

این کشتی دارای ظرفیت باری بیش از هشت هزار لاین متر است و بین بریتانیا، ایرلند و اروپا ترانزیت می­‌کند. به گفته CLdN، این بزرگترین و یکی از کم­ مصرفترین کشتی­‌های RoRo در مسافت کوتاه است که امروزه در جهان با ۲۸ گرم CO۲ منتشر شده به ازای هر تن محموله حمل شده در هر کیلومتر سفر می­‌کند.

گفتنی­ است؛ بادبان‌­ها قابلیت کج شدن دارند و به همین خاطر به کشتی اجازه می­‌دهند از زیر پل­ها عبور کند و انعطاف پذیری عملیاتی را حفظ کند.

CLdN اعلام کرد که با بخش فنّاوری دریایی در دانشگاه گنت برای مطالعه عملکرد بادبان‌ها در MV Delphine در ماه‌های آینده همکاری خواهد کرد.

CLdN بهترین عملکرد را در بین همتایان حمل­‌و­نقل رو-رو خود در شمال غربی اروپا دارد و کمترین میزان انتشار CO۲ را به ازای هر تن بار حمل شده با ناوگان کشتی­‌های مدرن خود تولید می­‌کند.

«گری واکر»، مدیر عملیاتی CLdN گفت: با سرمایه‌گذاری در کشتی‌ها و پایانه‌های پیشرفته، CLdN مشتریان خود را قادر می‌سازد تا ردِپای کربن خود را بهبود بخشند و از آن‌ها برای کارآمدتر و قوی‌تر کردن زنجیره‌های تأمین خود حمایت کنند.

صنعت کشتیرانی جهانی در حال رقابت برای استقرار نیروی محرکه با کمک باد برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌­ای و بهبود کارآیی کشتی‌­ها است، CLdN قصد دارد از این کشتی برای نشان دادن عملکرد بادبان‌­ها در شرایط عملیاتی عادی استفاده کند.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.goftemandarya.com/1301

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44515

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.