لایروبی و نگهداری بنادر شمالی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به ارتقای جایگاه خدمات ترافیک شناورها، در سال های اخیر تاکید کرد: رسالت و ماموریت اصلی حوزه دریایی، کاستن دغدغه و نگرانی‌های حوزه‌های مختلف اجرایی بنادر و ذی‌نفعان سازمان است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی‌نازی در همایش سالانه مدیران این سازمان با اشاره به ارتقای ایمنی شناورهای مسافری از طریق انجام چهار مرحله بازرسی متمرکز، تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم حوزه دریایی سازمان در سال جاری، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و مدت‌دار برای تعمیر و به‌روز رسانی شناورهای مسافری بوده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی، با اشاره به اقدام واگذاری تمامی لایروبی ‌های نگهداری بنادر از طریق مزایده و مناقصه و انسجام بخشی به کمیته لایروبی و یکپارچگی قرادادها، بیان کرد: با همکاری بنادر شمالی کشور، حرکت ضربتی رفع مشکل لایروبی بنادر خزری کشور انجام گرفت.

معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی همچنین گفت: در سال جاری از محل تولید چارت‌های الکترونیکی دریایی، بیش از ۴ میلیون یورو درآمد عاید کشور شد.

علی‌نازی از برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی با رویکرد نجات جان افراد از طریق هواپیما در دریا برای اولین بار خبر داد و گفت: در سال جاری موفق شدیم جان ۲۸ نفر از دریانوردان کشتی رو-رو را با اقدام سریع و به‌موقع نجات دهیم.

معاون امور دریایی با اعلام افزایش ظرفیت تربیت دریانوردان به ویژه دریانوردان کشتی زیر ۳ هزار تن نزدیک به ساحل با هدف خودکفایی و عدم نیاز به دریانوردان خارجی، گفت: در سال آینده شاهد افزایش قابل توجه ظرفیت تربیت دریانوردان تا سه برابر ظرفیت موجود خواهیم بود که تحول بزرگی است.

علی‌نازی همچنین بازنگری و اصلاح حداقل ۶ دستورالعمل آموزشی دریانوردی و چند پروژه مطالعاتی در جهت توانمند‌سازی مراکز آموزشی را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/61852

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44457

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.