حمایت استاندار فارس از احداث شهرک‌های صنایع دریایی

استاندار فارس گفت: در صورت سرمایه‌گذاری دستگاه های ذی‌ربط برای ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی کشور در این استان ما نیز آمادگی داریم که ضمن اختصاص زمین مورد نیاز، موانع پیش روی احداث این مجموعه را رفع کنیم.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، محمدهادی ایمانیه در جریان بازدید از صنایع دریایی شهید صفایی در شیراز بیان کرد: احداث شهرک صنعتی صنایع دریایی در مسیر اعتماد به دانش و انگیزه جوانان کشور انجام می‌شود که در نهایت به ایستادگی و استقلال کشور در این حوزه منجر خواهد شد.

ایمانیه ادامه داد: اقدامات انجام شده پس از انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها حاکی از نوآوری، خلاقیت، ابتکار، انگیزه، زحمت، خودباوری و خودکفایی است.

استاندار فارس با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالقوه فراوان در مجموعه صنایع دریایی شهید صفایی، از مسئولان دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه صنعتی و دانشگاه شیراز خواست که ایجاد رشته‌های مرتبط با صنایعی که در استان و شهر شیراز وجود دارد را با جدیت پیگیری کنند.

ایمانیه همچنین بر لزوم همفکری و همکاری برای راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی نیز تاکید کرد و گفت: برخی اوقات یک صنعت و هدف، در بین دو یا چند رشته قرار می‌گیرد که می‌توان برای آنها نیز رشته‌های ترکیبی ایجاد کرد.

استاندار فارس افزود: بخش خصوصی نیز آمادگی سرمایه گذاری در حوزه صنایع دریایی را دارد.

او عنوان کرد: سازمان صمت استان با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی اقدام به برپایی نمایشگاهی از نیازمندی‌ها و فعالیت‌های قابل ارائه توسط این مجموعه در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز کند تا صنعتگران نسبت به تامین ملزومات و امکانات مورد نیاز خود از این مجموعه اقدام کنند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: صنایع دریایی شیراز می‌تواند در زمینه بورسیه تحصیلی دانشجویان نیز ورود کرده و تعدادی از دانشجویان با استعداد مرتبط با فعالیت‌های خود در بازه تحصیلات عالی دانشگاهی را بورسیه کند تا پس از اتمام تحصیل، در همین حوزه به کار گرفته شوند.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNqzz

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44336

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.