بندر ملک عبدالله، رتبه دوم سریع‌ترین رشد در دنیا

بندر ملک عبدالله در نزدیکی شهر “جده” برای دومین بار در ۴ سال گذشته جایگاه یکی از کارآمدترین بنادر جهان و “رتبه دوم سریعترین رشد” در دنیا را از آنِ خود کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از تین نیوز، بندر ملک عبدالله به دلیل تعهد مداوم خود به ایفای نقش کلیدی در توسعه خدمات بندری در عربستان و استراتژی قوی و قابلیت‌های پیشرفته، با وجود چالش های مختلف، روند رشد خود را در سال ۲۰۲۲ حفظ کرد و در سال گذشته به افزایش ۳.۲۵ درصدی در عملکرد کانتینری رسید و رکورد ۲۹۰۵۳۰۶ تی ای یو را برای خود ثبت کرد.

جی نیو، مدیر عامل بندر ملک عبدالله، اظهار داشت: با وجود چشم انداز چالش برانگیز برای سال ۲۰۲۳، ما خوش بین هستیم که بندر ملک عبدالله در سال جدید قوی تر ظاهر شود و جایگاه خود را به عنوان یکی از سریع ترین و پربازده ترین بنادر در حال رشد جهان تثبیت کند.

در بخش‌های غیر کانتینری، بندر ملک عبدالله در بخش کالاهای عمومی ۱۴۳ درصد، غلات (فله) ۱۰۸ درصد و سایر کالاهای فله ۵۲ درصد رشد داشته است.

این بندر که در سال ۲۰۲۱ توسط بانک جهانی به عنوان یکی از کارآمدترین بندر دنیا معرفی شد، در عرض چهار سال فعالیت به عنوان یکی از ۱۰۰ بندر برتر کانتینری جهان معرفی شد.

بندر ملک عبدالله با موقعیت استراتژیک خود در شهر اقتصادی ملک عبدالله، شهری مدرن با اکوسیستم و زیرساخت‌های مناسب کسب و کار، از امکانات و خدمات پیشرفته شهری استفاده می‌کند و پروژه های لجستیکی و همچنین صنایع سبک و متوسط را به خود جذب کرده است.

 

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-252027

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44198

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.