اتصال آستانه به آب‌های آزاد از طریق بنادر ایران

سفیر ایران در کشور قزاقستان از علاقه‌مندی دولت این کشور برای توسعه روابط اقتصادی با ایران خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی آستانه، اتصال به آب‌های آزاد از طریق بنادر ایران به ویژه در بندر شهید رجایی است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر جوکار در حاشیه بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اظهار داشت: قزاقستان یکی از کشورهای مهم توسعه فعالیت‌های تجاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه قزاقستان یکی از صادرکنندگان غلات در جهان است، گفت: ظرفیت‌های هرمزگان به گونه‌ای است که برای بخش‌های دولتی و خصوصی قزاقستان مهم است که از این ظرفیت‌ها و امکانات این استان استفاده کنند اما در قدم اول قزاقستان به دنبال توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا با ایران است.

سفیر ایران در آستانه ادامه داد: گسترش روابط تجاری، حمل‌ و ‌نقلی و سرمایه‌گذاری با کشورهای همسایه به ویژه روسیه، قزاقستان و کشورهای آسیای مرکزی در اولویت ایران قرار دارد که در حال حاضر این ظرفیت‌ در استان هرمزگان به خوبی فراهم است.
به گفته جوکار؛ یکی از پایه‌های کاری روابط ایران و قزاقستان موضوع حمل و نقل دریایی و اتصال به آب‌های آزاد از طریق بنادر ایران از جمله بندر شهید رجایی است.

وی با اشاره به حضور چندین هیات‌های تجاری قزاقستانی از امکانات منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی یک سال گذشته اضافه کرد: زمینه سرمایه‌گذاری قزاقستان در این بندر بسیار مساعد است و امیدواریم این هدف شتاب بیشتری بگیرد.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز گفت: هرمزگان یکی از استان‌هایی با بهترین ظرفیت‌های زیر ساختی از نظر تولید و صادرات است به همین جهت نیز این استان به عنوان یکی از مقاصد کشورهای همجوار محسوب می‌شود.

عادل شهرزاد با اشاره به وجود یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی استان هرمزگان، افزود: فعالیت‌هایی با رویکرد اقتصاد دریا محور یکی از ظرفیت‌های وسیع برای رونق تجارت آستانه با هرمزگان محسوب می‌شود که بخشی از آن می‌تواند در قالب فعالیت‌های شیلاتی و صنعتی دنبال شود.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری باید ظرفیت‌های نهفته در تمامی بخش‌های تولیدی و صادراتی این استان را به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کرد.

 

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/127488

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44192

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.